Jurist Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3852
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Midden-Delfland
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: oktober 2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Midden-Delfland is een informele, laagdrempelige organisatie, met korte communicatielijnen. We kennen flexibele werktijden, zodat je werk en privé goed op elkaar af kunt afstemmen. Als Jurist VTH ben je werkzaam binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Deze afdeling houdt zich bezig met vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening en milieu, landschap en locatieontwikkeling. Je bent onderdeel van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH). Team VTH zorgt voor een passende afhandeling van vergunningsaanvragen. Het team is ook verantwoordelijk voor het toezicht op de (gebouwde) omgeving en het handhaven van wet- en regelgeving voor die omgeving. Het team werkt nauw samen met o.a. de Omgevingsdienst Haaglanden en de Veiligheidsregio Haaglanden.

Opdracht
Als Jurist VTH ben je een onmisbare schakel binnen het vergunningsproces van de gemeente Midden-Delfland. Je bent verantwoordelijk voor de juridische ondersteuning en advisering binnen het VTH-traject, met het accent op het naleven van wet- en regelgeving op het gebied van ruimtelijke ordening, milieu, bouwen en andere gemeentelijke regelgeving.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Juridische advisering: Je adviseert collega's binnen het vergunningenproces over juridische aspecten van handhaving, zowel op aanvraag als proactief.
  • Handhavingsprocedures: Je coördineert en begeleidt juridische handhavingsprocedures, waaronder bestuursdwang, dwangsommen, en het opstellen van juridische documenten zoals vooraankondigingen en besluiten.
  • Vergunningencontrole: Je toetst verleende vergunningen op rechtmatigheid en handhaaft waar nodig om illegale activiteiten te corrigeren.
  • Samenwerking: Je werkt nauw samen met vergunningverleners, toezichthouders en andere betrokken afdelingen binnen de gemeente.
  • Procesoptimalisatie: Je draagt bij aan het verbeteren van interne processen en procedures op het gebied van handhaving.
  • Geschillen: Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures en voert verweer bij juridische instanties, zoals de rechtbank.
  • Wet- en regelgeving: Je blijft op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in wet- en regelgeving en vertaalt deze naar de gemeentelijke praktijk.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde hbo bachelor opleiding in Nederlands recht;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist VTH binnen een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht, bouwrecht en handhavingsrecht;
4. Beschikbaar om minimaal 3 dagen op kantoor aanwezig te zijn;

Gunningscriteria
5. Een afgeronde hbo master omgevingsrecht of wo bachelor opleiding in Nederlands recht/omgevingsrecht (25 punten);
6. Minimaal een afgeronde AWB1 opleiding (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist VTH binnen een gemeente (25 punten);
8. Uurtarief van maximaal € 100,- inclusief reiskosten, en fee Flextender en excl. BTW; (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Vaardigheden: Sterke analytische vaardigheden, nauwkeurig, uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Competenties: Je hebt een proactieve werkhouding. Je bent resultaatgericht, besluitvaardig en kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Daarnaast ben je stressbestendig en kunt je zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr , waarbij beschikbaarheid op Di en Do vereist is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op woensdag 2 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 27 september 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.