Fraud Blocker Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein | Freelance Opdrachten

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

Logo van Veldhoven met blauwe tekst en een dessin van drie blauwe ruiten in zigzagpatroon boven de tekst.

Aanvraagnummer: 6270
Organisatie: Gemeente Veldhoven
Locatie: Veldhoven
Uren per week: 36 per week
Tarief: €80 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 3-2-2025 t/m 1-7-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 03-02-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 13-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving


De inhuuropdracht is niet geschikt voor een ZZP-er in het kader van de wet DBA.

Ingeschreven ZZP-ers (ook met tussenkomst van een bureau) worden niet meegenomen tijdens de beoordeling van de offertes.




Als Kwaliteitsmedewerker (waarbij de focus ligt bij Schulddienstverlening) zorg je ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid, waarbij werken volgens de bedoeling leidend is. Dit doe je bijvoorbeeld door bepaalde dossiers te toetsen, medewerkers te coachen, werkinstructies, werkprocessen en documenten te maken en te actualiseren op teamniveau of door deel te nemen aan casuïstiek overleggen. Je voert kwaliteitscontroles uit en beoordeelt hierbij op rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid (NVVK-norm). Je biedt ondersteuning bij en aan de Interne Controle en de accountant. Je bent in staat om vanuit jouw functie de doorontwikkeling binnen het sociaal domein van het ‘werken volgens de bedoeling’ en het integraal werken actief vorm en inhoud te geven. Je analyseert (aankomende) wetgeving, beleid en jurisprudentie, past deze toe en legt deze uit, levert daar input voor, toetst deze op uitvoerbaarheid, en vertaalt deze in procesbeschrijvingen;

Met de komst van Allegro moet er op dit moment nog veel gebeuren met betrekking tot de inrichting. De Kwaliteitsmedewerker moet samen met Functioneel Beheer de inrichting verder vormgeven. Daarnaast moet er nog via een aanbesteding een klantportaal (cliënten portaal & sms-dienst) worden aangekocht en ingericht. Ook is de Kwaliteitsmedewerker verantwoordelijk voor het functioneel beheer van Allegro (beheer en inrichting parameters, inrichten brieven, meldingen/vragen/storingen oplossen, deelname aan gebruikersoverleg, aanspreekpunt voor Kred'it, controle berichtenverkeer).

Het inrichten van de kwaliteitscontroles binnen KIC vormt ook een onderdeel van de opdracht.



Kandidaatomschrijving


Je hebt een afgeronde HBO opleiding. Tevens heb je aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Kwaliteitsmedewerker.
Je hebt kennis van de wet- en regelgeving en de bijbehorende voorzieningen en ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein.
Je herkent jezelf in de competenties: zelfstandig, creatief, inventief, ruimdenkend, anticiperend, flexibel, klantgericht, stressbestendig, resultaatgericht en betrokken.
Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en staat stevig in je schoenen. Je bent in staat om de functie met passie uit te voeren. Kennis van en ervaring met het werken volgens de bedoeling (omgekeerde toets) is fijn.


Gewenste competenties:

Als kwaliteitsmedewerker beweeg je je tussen beleid en uitvoering en werk je intensief samen met de klantmanagers, de Uitkeringsadministratie en de andere Kwaliteitsmedewerkers van Werk en Inkomen. Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je snel je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Je hebt de gave om anderen mee te nemen in jouw enthousiasme om de kwaliteit en de doorontwikkeling van de gemeente Veldhoven verder vorm te geven. Daarnaast kun je op een coachende manier de verbinding maken tussen beleid en uitvoering. Je hebt overtuigingskracht en bent in staat om medewerkers te spiegelen op inhoud, ontwikkeling, attitude en klantbenadering. Zie jij kansen in plaats van belemmeringen binnen de wet- en regelgeving in het sociaal domein? Uiteraard ben je op de hoogte van alle actualiteiten rondom wet- en regelgeving .



Eisen

Voorwaarden voor deelname
Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven
Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing. G-Rekening
De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden. VOG
Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Opleidingsniveau
Gewenst opleidingsniveau: HBO
  • MBO (10 %)
  • HBO (15 %)
Weging: 15 %

Werkervaring
Werkervaring: gewenst 3 a 4 jaar.
  • 3 jaar (5 %)
  • meer dan 3 jaar (10 %)
Weging: 10 %

CV
Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.
Weging: 25 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.
Weging: 25 %

Interviewplanning

De Interviews vinden plaats in de 3de of 4de week van januari.

Reageer nu op deze opdracht!

6270 - Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein