Aanvraagnummer: 6204
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 12 tot 24 uur
Tarief: €95 per uur
Duur van de opdracht: Tot en met 31 december 2025
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatieonderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in de provincie Utrecht, tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken en molens. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
De gemeente Vijfheerenlanden zet zich in voor kansengelijkheid voor alle kinderen. Heb je ervaring in het sociaal domein en ben je gedreven om kinderen in armoede te ondersteunen zonder stigma? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als kwartiermaker Kinderarmoede ontwikkel je beleid gericht op het verminderen van kinderarmoede en het bevorderen van gelijke kansen, waarbij de samenwerking met scholen centraal staat. Je werkt samen met collega’s van Onderwijs en Jeugd om verbindingen tussen het sociaal domein en het onderwijs te versterken en zorgt voor vroege signalering en effectieve ondersteuning.
Taken en verantwoordelijkheden
- Ontwikkelen van een integraal beleid gericht op kinderarmoedebestrijding, met focus op samenwerking met scholen en maatschappelijke partners;
- Samenwerking versterken tussen Jeugd en Onderwijs voor een breed gedragen aanpak;
- Opzetten van interne en externe projectteams en werkgroepen;
- Faciliteren van samenwerking met scholen, gericht op vroege signalering en aanpak van kinderarmoede zonder stigma;
- Creëren van bewustwording en toepassen van concrete maatregelen op schoolniveau, met oog voor privacy;
- Opbouwen en onderhouden van een duurzaam netwerk met interne en externe partners;
- Signaleren van knelpunten en kansen voor duurzame oplossingen in beleid;
- Monitoren en evalueren van beleid en rapporteren van voortgang;
- Borgen van beleid om continuïteit na de kwartiermakersperiode te garanderen.
Jouw profiel
- Afgeronde hbo- of wo-opleiding sociale wetenschappen, bestuurskunde of vergelijkbare richting;
- Aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling en projectmanagement;
- Minimaal 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen het sociaal domein;
- Ervaring in samenwerking met scholen en begrip van de problematiek rondom kinderarmoede;
- Kennis van de samenhang tussen het sociaal domein en onderwijs in gemeenten;
- Sterke verbindende kwaliteiten en goede communicatieve vaardigheden;
- Analytisch sterk, oplossingsgericht, zelfstandig en teamgericht;
- Empathisch en inlevingsvermogen in kinderen en gezinnen.
Je werkt voor de gehele gemeente. De werklocatie verhuist per 1 januari 2025 naar Stadhuis Vianen.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Minimaal 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen het sociaal domein;
- Gebruik van eigen laptop (BYOD).
Gunningscriteria
- Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling in het sociaal domein en gemeentelijke structuren (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring met samenwerken met onderwijsinstellingen (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met projectmanagement (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring met samenwerking met maatschappelijke partners (15 punten);
- Aantoonbare ervaring met beleid ten aanzien van (kinder)armoede (10 punten);
- Een maximum uurtarief van €95,- exclusief btw, inclusief reiskosten (10 punten);
- Aantoonbare ervaring met monitoring en evaluatie (5 punten).
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Verbindend leiderschap;
- Communicatieve vaardigheden;
- Empathisch vermogen;
- Resultaatgerichtheid;
- Netwerkvaardigheden;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Innovatief denken;
- Organisatievermogen;
- Doorzettingsvermogen.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 16 januari 2025 en vrijdag 17 januari 2025. Uiterlijk op dinsdag 14 januari 2025 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht.
Overige informatie
- Afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist;
- Indien sprake is van personeel ter beschikking stellen, moet dit conform de Waadi-richtlijnen zijn;
- De gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.