Kwartiermaker Omgevingsloket/Integraal Manager

Rood logo met een gestileerd leeuwsymbool naast het woord 'Nijmegen' in een vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 2338
Organisatie: Gemeente Nijmegen
Locatie: Gemeente Nijmegen
Uren per week: minimaal 32
Tarief: €130 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 02-07-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De gemeente Nijmegen wil de dienstverlening richting inwoners optimaliseren door de
VTH-taken op het gebied van bouw, reclame, inrit, kap en sloop (BRIKS) weer in één
organisatie onder te brengen. Zo wil Nijmegen weer meer regie krijgen op stedelijke
ontwikkeling en beter aansluiten op de lokale ontwikkelingen en belangen van de stad
(maatwerk). Hiervoor moet eind dit jaar taakoverdracht plaatsvinden door de
Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) naar twee nieuwe bureaus binnen de organisatie die per 1 januari 2025 de vergunningverlening, het toezicht en de handhaving (VTH) verzorgen binnen het omgevingsrecht? De voorbereidingen hiertoe zijn in volle gang.
Vooruitlopend op de overgang kent de gemeente al een klein team dat vanwege de start
van de Omgevingswet al het vooroverleg begeleidt; het Omgevingsloket, dat bestaat uit
6 medewerkers. Met een deel hiervan worden de eerste ervaringen opgedaan met het
anders werken onder de Omgevingswet en dat is pionieren.


Verantwoordelijkheden

  • Je geeft dagelijkse leiding aan het team Omgevingsloket: je bent verantwoordelijk voor de (kwaliteit van de) inhoud, het personeel en de financiën;
  • Het coachen en ontwikkelen van personeel is daarbij een belangrijke taak. Je voert gesprekken met je medewerkers, maakt afspraken over resultaten, bespreekt de voortgang en stuurt tijdig bij. Verder zorg je ervoor dat de personele bezetting op orde is en dat de bedrijfsvoering klopt;
  • Daarnaast zorg je er samen met betrokkenen voor dat alle voorbereidingen voor de twee nieuwe bureaus worden getroffen; per 1 januari moeten deze in staat zijn om de aanvragen in behandeling te nemen, toezicht te houden en te handhaven daar waar nodig. Er is daar voor al een inrichtingsplan opgesteld. Je werkt dit verder uit tot een gedetailleerd organisatieplan, waarin een aantal zaken centraal staan; zoals bijvoorbeeld het inrichten van de bureaus, samenwerkingsafspraken met derden, het opstellen van een opleidingsplan en het werven en selecteren van alle medewerkers;
  • De processen van afhandeling van VTH taken worden veranderd. Dit vraagt iets van de
    nieuwe medewerkers en van de samenwerking met de collega’s van de bestaande
    organisatie. Jij zorgt dat de nieuwe medewerkers conform de nieuwe werkwijze gaan
    werken en dat de aansluiting en afstemming met de rest van de organisatie goed
    verloopt. Uiteraard is het hierbij van belang dat je steeds oog en oor hebt voor wat het voor
    medewerkers betekent om voor de gemeente Nijmegen te gaan werken. Denk
    bijvoorbeeld aan een goede onboarding en integratie binnen de afdeling waar de twee
    bureaus gepositioneerd zullen worden;
  • Bij dit alles werk je nauw samen met de projectleider die de uitvoeringskant aan het
    inrichten is. Deze valt onder jouw verantwoordelijkheid en organiseert o.a. de
    totstandkoming van het uitvoeringsprogramma, de bevoegdheden, de werkprocessen,
    de standaardbrieven, afspraken met samenwerkingspartners en het systeem;
  • Het team Omgevingsloket maakt nu nog deel uit van de afdeling Stadsontwikkeling, de plaatsing van de toekomstige bureaus is nog onderwerp van gesprek. Als Kwartiermaker/Manager word je betrokken bij het gesprek hierover.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-08-2024 tot en met 31-07-2025 voor minimaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

Aantoonbaar door opleiding of werkervaring hbo+ werk- en denkniveau;

Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring als integraal leidinggevende (in combinatie met kwartiermaker?);

Aantoonbaar ervaring met het bouwen of herinrichten van een organisatie-eenheid.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

30 %

Aantoonbaar kennis van en ervaring met Omgevingsrecht. Geef maximaal 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15 %;

50 %

Aantoonbaar ervaring met het bouwen of herinrichten van een organisatie-eenheid. Geef maximaal 3 voorbeelden, 1 overtuigend voorbeeld scoort 10 %, 2 overtuigende voorbeelden scoren 25 %, 3 overtuigende voorbeelden scoren 50 %;

20 %

Aantoonbaar ervaring als kwartiermaker bij een overheid of aan overheid gelieerde werkorganisatie.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 130,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Je vindt het een uitdaging om zowel leiding te geven aan het team Omgevingsloket
als kwartier te maken voor de twee nieuwe bureaus. Je bent een pionier, jouw kracht ligt in bouwen en verbinden. In je communicatie, houding en gedrag ben je duidelijk, warm en verbindend. Je hebt oog voor de cultuuraspecten die horen bij het bouwen aan nieuwe organisatie-onderdelen.

Je geeft situationeel leiding, wat betekent dat je afhankelijk van de ervaring en de mate
van taakvolwassenheid van de medewerker schakelt tussen sturen, coachen, begeleiden of delegeren. Het schakelen tussen deze verschillende stijlen gaat jou gemakkelijk af.

Je weet op een inspirerende wijze medewerkers te enthousiasmeren en te motiveren om zich professioneel en persoonlijk te ontwikkelen. Je bent zichtbaar op de afdeling en benaderbaar voor collega’s. Je investeert in het leren kennen van je medewerkers en het opbouwen van een vertrouwensband. Je accepteert en respecteert dat niet iedereen hetzelfde is en kunt schakelen tussen verschillende communicatiestijlen.

Je werkt doelgericht en vindt het niet erg om onder tijdsdruk te moeten werken.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op korte termijn. Gelieve hier rekening mee te houden.