Aanvraagnummer: 6734
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 16 uur
Tarief: €110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Ontwikkel een professionele verhuurorganisatie voor ateliers, broedplaatsen en expositieruimten met als basis de gemeentelijke panden en de opdracht te groeien in het aantal verhuurbare units. De gemeente Zwolle heeft de ambitie om te groeien in aantallen ateliers, broedplaatsen en expositieruimten. Hiervoor is recent een nieuw gemeentelijk beleidsplan Ateliers vastgesteld. Om deze ambitie mogelijk te maken is er behoefte aan een professionele organisatie die in staat is om zowel het huidige atelierbestand, de vervangingsvraag en de groei aan atelierruimtes te managen. Als basis maakt de gemeente gebruik van Stichting Ateliers Zwolle (SAZ). SAZ heeft de potentie om verder door te ontwikkelen en verder te professionaliseren om deze ambitie mogelijk te maken. Als inspiratie kijken we graag naar het Utrechtse ‘De Plaatsmaker'. Wij zoeken een gedreven kwartiermaker met ideeën over zo’n nieuwe verhuurorganisatie en die ervaring heeft met het inrichten en verhuren van atelierruimten en expositieruimtes.
Als kwartiermaker ben jij de spil in het opzetten van een nieuwe professionele organisatie voor de verhuur en beheer van atelierpanden en de aankoop of aanhuur van nieuwe atelierpanden voor het gebruik door kunstenaars en creatieve makers. Je richt je op de inrichting van een verhuur- en beheerorganisatie die een solide basis biedt voor de groei van atelierruimten. Je werkt daarbij samen met partners in de stad en betrokkenen binnen de gemeentelijke organisatie. Als basis gebruik je het Atelierbeleid van de gemeente Zwolle.
Je taken zijn onder meer:
- Het verkennen van de uitvoering: Je ontwikkelt een visie hoe de huisvestingsvraag naar ateliergebouwen en broedplaatsen concreter kan worden en worden vertaald in een verwervingsstrategie. Hierbij wordt onderscheidt gemaakt tussen gebouwen die meerjarig in eigendom zijn van de gemeente, meerjarig gehuurd worden en een tijdelijke, flexibele schil. Je onderzoekt hoe de verhuur van atelierpanden efficiënter kan en op welke wijze aankoop of aanhuur van nieuwe panden kan plaatsvinden. Daarbij denken wij aan het onderbrengen van atelierpanden in een nieuwe beheersstichting (SAZ 2.0).
- Het opzetten van een (nieuwe) professionele organisatie: je ontwikkelt een moderne, op de doelgroep gerichte verhuurorganisatie, voor het beheer en de verhuur van ateliers, broedplaatsen en mogelijk ook expositieruimten. De organisatie wordt de makelfunctie voor vraag en aanbod van ateliers en vormt daartoe één wachtlijst.
- Het ontwikkelen van een verhuurmodel : Je maakt een toekomstgericht verhuurmodel met uitgangspunten voor variabele huurtarieven. Je stelt een bijhorende, sluitende begroting op.
- Je stelt samen met de afdeling Vastgoed van de gemeente Zwolle een Service Level Agreement op.
- Het maken van een exploitatiesubsidie voor de ‘onrendabele top’ : jij werkt samen met het Subsidieloket een subsidieregel uit die het mogelijk maakt voor (maatschappelijk betrokken) partijen in de markt om atelierpanden in te richten en te exploiteren door het afvlakken van de onrendabele top bij pand-exploitaties.
- Overleg en samenwerking: Je voert intensief en constructief overleg met culturele partners, kunstenaars en vastgoedpartijen om tot intensieve samenwerking te komen, ter verbetering van de atelier-situatie in Zwolle.
- Het opzetten van een netwerk voor kunstenaars: Je schetst de contouren van een nieuw netwerk voor kunstenaars, of versterkt bestaande netwerken, om samenwerking, kennisontwikkeling en kennisdeling te bevorderen. Het netwerkt helpt kunstenaars om hun activiteiten en projecten te ondersteunen en hun zichtbaarheid vergroten.
Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager inzake maatschappelijk vastgoed;
3. Aantoonbare werkervaring met het opbouwen van een verhuurorganisatie (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv).
Gunningscriteria
4. Aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding; richting bedrijfskunde of vastgoed (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de creatieve sector (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het onderhandelen en samenwerken met vastgoedpartijen (40 punten);
7. Uurtarief maximaal €110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk(10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je kunt strategisch denken;
- Sterke communicatieve vaardigheden;
- Het vermogen om te schakelen tussen verschillende soorten stakeholders;
- Affiniteit met kunst en cultuur;
- Gevoel voor de creatieve sector.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 februari 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 6 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.