Aanvraagnummer: 6471
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: 12 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
De gemeente Olst-Wijhe is toe aan een nieuwe website en een nieuw CMS. Hiervoor zoeken we een kwartiermaker.
Samen met het webteam, collega’s en betrokkenen ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een Functioneel Ontwerp (FO) voor een nieuwe website en sub-sites, inclusief de producten en diensten catalogus (PDC) en online formulieren - vanaf het verzamelen van wensen en eisen tot en met het vastleggen van deze informatie (inrichting, menustructuur, content, design en techniek) in een FO, op basis waarvan je in een aanbesteding offertes gaat aanvragen en beoordelen.
Het eindresultaat is een Functioneel Ontwerp (FO), waarmee we vergelijkbare offertes kunnen aanvragen om voor de organisatie tot een heldere keuze voor een developer (leverancier) te komen.
Wat ga je doen?
- Je werkt samen met het webteam, collega’s en overige betrokkenen in een projectgroep aan een nieuw Functioneel Ontwerp voor de nieuwe website en producten- en dienstencatalogus.
- Je coördineert het totale project en stuurt het projectteam nieuwe website aan.
- Je houdt je bezig met alle facetten van de nieuwe website: opzet, inrichting, design, content en techniek.
- Je vertaalt de algemene communicatiestrategie en individuele projectdoelen naar onze online dienstverleningskanalen.
- Je begeleidt en stuurt de projectmedewerkers.
- Je rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
- Je verzorgt de interne communicatie over dit project;
- De nieuwe website moet voldoen aan alle wettelijke eisen (o.a. AVG, digitale toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet en WOO).
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / kwartiermaker op ICT gebied binnen een gemeentelijke instelling;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het implementeren van websites, e-formulieren en PIP-pagina’s inclusief koppelingen met o.a. zaaksysteem;
4. Aantoonbare kennis in de afgelopen 10 jaar van bouw en invulling van gemeentelijke websites en het werken met moderne CMS (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van AVG, digitale toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet én WOO (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inventariseren van wensen en eisen voor websites, PDC en online formulieren (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opzetten, aansturen, coördineren en afhandelen van aanbestedingen vanaf het moment van publicatie (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als contactpersoon naar betrokken interne teams en belanghebbenden binnen organisaties (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van / werkervaring met het maken van een website voor een gemeente die voldoet aan alle wettelijke eisen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (15 punten).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8-10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1. Gemiddelde duur van 3 maanden met 12 uur per week, waarbij de uren per week kunnen verschillen afhankelijk van de werkzaamheden/fase van het project (flexibele inzet).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b. (flexibele inzet)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 januari 2025 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.