Lead Klantdata Herstel -, Head of Client Data Recovery

Het logo toont de tekst "de volksbank" in kleine blauwe letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 9803
Contractvorm: Detachering
Organisatie: de Volksbank
Locatie: Den Bosch, Magistratenlaan 2-22
Uren per week: 36 per week
Tarief: 133 per uur
Duur van de opdracht: 0 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 22-04-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 30-04-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



LET OP:
- Graag de contactgegevens van de kandidaat en van jullie als partij uit het CV halen, mocht het CV toch contactgegevens bevatten, dan zullen wij de kandidaat niet aanbieden bij de klant;
- Het is voor de leverancier NIET toegestaan om rechtstreeks contact op te nemen met De Volksbank. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, volgt er één waarschuwing en bij herhaling wordt de leverancier uitgesloten van aanvragen van De Volksbank;
- Reistijd van een kandidaat mag niet langer zijn dan 60 minuten;
- het is niet toegestaan om boven het max tarief aan te bieden, kandidaten die boven het max tarief aangeboden worden zullen wij moeten afwijzen;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Biedt dus zsm een geschikte kandidaat aan;
- Leveranciers mogen slechts 2 kandidaat aanbieden. Mochten er door één partij meerdere kandidaten aangeboden worden, dan zullen wij alle kandidaten moeten afwijzen.

Over de Volksbank:
De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Als bank met ruim 3 miljoen klanten willen we ons onderscheiden door onze maatschappelijke impact. En daarbij gaat bankieren over meer dan geld alleen. Het is een manier om van waarde te zijn. Niet alleen voor de eigen organisatie en medewerkers, onze klanten of onze aandeelhouder. Maar voor de hele maatschappij. Op heel veel plekken in Nederland, het hele jaar door. Samen investeren we in een beter Nederland. Dat merken onze klanten ook, elke dag weer.

Wil jij als Head of Client Data Recovery bij de Volksbank in Den Bosch zorgen dat alle klantdossiers eind 2026 volledig en juist zijn? Ben jij in deze tijdelijke rol de energieke en gedreven people manager met scherp oog voor het bouwen van een high performance omgeving waarbinnen integriteitsrisico's optimaal gemanaged worden?

Wat ga je doen? Als Head of I&CR Client Data Recovery ben je eindverantwoordelijk voor het aansturen van een grote operationele KYC afdeling binnen AFC innovation & Client Remediation en draag je zorg voor een effectieve en efficiënte uitvoering van de poortwachtersrol van de bank. Je zorgt er met je team voor dat de klantgegevens die nodig zijn voor klantheracceptatie, juist en volledig zijn. Hierbij zorg je ervoor dat jouw teams optimaal functioneren in een prettige werkomgeving. Je werkt nauw samen met andere afdelingen en stakeholders om de bankbrede doelstellingen te realiseren. Jouw verantwoordelijkheden:

- Leidinggeven aan 6 Service Leads;
- Borgen van de naleving van van de Wwft en andere relevante wet- en regelgeving (bijvoorbeeld privacy);
- Het batchgewijs zorgdragen voor een kwalitatief volledig en juist klantdossier binnen de gestelde termijnen;
- Waarborgen van eenduidige werkwijze, een bijdrage leveren aan het continu verbeteren van processen en organiseren van uitlegbare klantbenadering;
- Samenwerken met interne en externe stakeholders om synergie met de rest van de bank en strategische impact te maximaliseren;
- Zorgdragen voor een passende ontwikkeling van medewerkers en een stabiele bezetting op het programma.

Hier kom je te werken:
De afdeling die je gaat aansturen bevindt zich in het CFCO domein in de afdeling Innovation & Client Remediation. Daarbinnen valt het team Client Data Recovery. De afdeling Innovation & Client Remediation is een afdeling die onder andere zorgdraagt voor het herstelprogramma Klant Data Herstel en Klant Heracceptatie. Het is een nieuwe afdeling die als uitgangspunt fysiek werken op kantoor heeft in Den Bosch.

Leiderschap:
Als head van de afdeling ben je daadkrachtig, resultaatgericht en ondernemend. Je inspireert, stimuleert eigenaarschap en bouwt sterke teams. Met transparante communicatie en een mensgerichte aanpak creëer je een verbindende omgeving waarin medewerkers groeien en excelleren. Je bent een rolmodel van onze kernwaarden – Eerlijk, Persoonlijk en Ondernemend – en draagt zo bij aan het succes van ons team en de organisatie.

Wat breng jij mee:
- HBO/WO werk- en denkniveau;
- Aantoonbare passende ervaring in een leidinggevende rol binnen KYC, Compliance of AFC;
- Ervaring met het aansturen van grote realisatie teams en/of meerdere functionele disciplines in een complexe, veranderende omgeving;
- Ervaring met het coachen en ontwikkelen van medewerkers en teams;
- Kennis van Wwft en risicomanagement;
- Ervaring met Operationeel Management en het resultaatgericht aansturen van teams;
- Ervaring met werken in grote transformatie en/of veranderprogramma's en specifiek met de dynamiek en wendbaarheid ten aanzien van zo'n veranderprogramma.

Aanvullende informatie:
- Er wordt hybride gewerkt;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Volksbank) cao. Deze inzet valt in schaal 12 van de Volksbank cao;
- Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
- Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
- Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
-