Lead UX Digitaal Stelsel Omgevingswet

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 14071
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 36 per week
Tarief: 110 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 07-07-2025 08:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Ben jij de coördinator die werk kan vinden en laten uitvoeren in een complexe organisatie? Ben jij een natuurlijke verbinder, houd je van overzicht en van webanalytics, UX research en digitale toegankelijkheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Het Kadaster werkt mee aan de (door)ontwikkeling van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het bijbehorende Omgevingsloket. Wij verzorgen onder andere de kwaliteitsbewaking middels Web analytics, ondersteuning bij het digitaal toegankelijk maken en houden van de applicaties en gebruikersonderzoek.

De werkzaamheden voer je uit vanuit standplaats Apeldoorn. De DSO komt tweewekelijks bij elkaar in Lunetten en ieder kwartaal op diverse locaties. Je wordt hier ook verwacht te zijn.

Wat lever je op?
Je kennis en de ervaringen die je opdoet tijdens je opdracht, bundel je aan het eind van de opdracht in een duidelijk advies. Hierin staat beschreven hoe het Kadaster het werk voor DSO het best en duurzaam kan inrichten. Denk hierbij aan team-dynamiek, duidelijke rollen en processen om werk aan te nemen, op te halen en resultaten te verzilveren voor het team.  

Wat breng je mee?

  • Hbo+ werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare ervaring met het coördineren van werkzaamheden binnen complexe of multidisciplinaire omgevingen;
  • Affiniteit met onderzoek, kwaliteitsborging en procesmatig werken;
  • Je bent georganiseerd, proactief en communicatief sterk;
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar stemt moeiteloos af met anderen;
  • Je werkt resultaatgericht en houdt ervan om dingen “gewoon goed geregeld” te hebben;
  • Je hebt adviesvaardigheden en bent in staat om je adviezen in een duidelijk rapport of presentatie te presenteren.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Jira;
  • Figma;
  • Figjam;
  • WCAG 2.1.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als Coördinator Kwaliteit en Onderzoek ben je tijdelijk verantwoordelijk voor het aannemen van werk op het gebied van UX research, toegankelijkheid en webanalytics. Je zorgt dat de opdrachten bij de juiste specialisten in het team Kwaliteit en Onderzoek terecht komen en zorgt dat resultaten zichtbaar worden in de DSO-organisatie. Omdat de verschillende teams die aan het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) verspreid over Nederland werken, is het ook belangrijk dat je contact maakt en houdt, en het werk niet alleen naar het team brengt, maar ook werk gaat halen bij de diverse Scrum-teams. 

Je hoeft zelf dus geen specialist te zijn en je hebt geen HR-verantwoordelijkheden, maar je zorgt wel dat er een constante stroom opdrachten het team in komt en dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Resultaten worden goed vastgelegd en gedeeld.

Vereisten
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.
1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
2. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
6. Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Europees aanbesteden en contract- en leveranciersmanagement;
7. Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten;
8. Minimaal 2 jaar ervaring in IT-gerelateerde inkopen.

Gunningscriteria

Competenties

  • Houdt overzicht over lopende projecten en backlogs van de teamleden.
  • Zorgt voor bekendheid van het team en wat je bij het team kunt halen.
  • Kansen signaleren voor het team en deze omzetten in concrete opdrachten vanuit de DSO-organisatie.
  • Zichtbaar maken welke waarde het team levert en zo nieuwe vragen ophalen.
  • Een verbindende rol spelen tussen verschillende afdelingen en stakeholders.
  • Overstijgend nadenken over hoe we het werk beter, zichtbaarder en duurzamer kunnen doen.

Tarief
Maximaal € 110,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, zoals toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde inschrijvers haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.