Fraud Blocker Maatschappelijk Werker Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT)

Maatschappelijk Werker Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT)

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6922
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 17-02-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 05-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit vier teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning, het Kernteam en het Bedrijfsbureau. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo, schuldhulpverlening en leerplicht. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol.

Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en binnenkort ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Opdracht
Als Maatschappelijk werker ben je verantwoordelijk voor een caseload met cliënten die ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Je ondersteunt en begeleid kinderen van erkend gedupeerden en hun gezin, die kampen met allerlei vragen en problemen. De problemen die je tegen kan komen zijn heel gevarieerd. Dat kan betekenen kinderen, jongeren en (jong_) volwassenen die kampen met gezondheids- of psychische problemen (bijvoorbeeld trauma, depressie, eenzaamheid), gezins- en of relatieproblemen, financiële problemen, huisvestingsvraagstukken, vragen op gebied van dagbesteding en werk of opleiding.

Je werkt met deze kinderen van gedupeerden aan herstel en aan een nieuwe start in het leven. Je voert hiertoe brede intakegesprekken en stelt samen met deze kinderen een plan van aanpak op. Hierbij laat je standaard structuren, regels, procedures en afspraken zoveel mogelijk los. Je laat je leiden door wat je client aangeeft nodig te hebben en maakt gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Je maakt je hard voor nieuwe mogelijkheden als dat is wat er nodig is. Je hebt en houdt hierbij oog voor het wantrouwen dat veel gedupeerden en hun kinderen jegens de overheid hebben en werkt met geduld en begrijp aan het winnen en behouden van vertrouwen. Je sluit daarbij zoveel mogelijk aan bij de leeftijd en de belevingswereld van de kinderen met wie je werkt.

Je werkt onder aansturing van een Projectleider. Je functioneert als directe collega van de andere teamleden van het steunpunt en naar buiten toe als ambassadeur van het steunpunt. Je werkt nauw samen met de andere maatschappelijk werkers en de specialisten financiën. Je uitvalbasis is het gemeentekantoor in Pijnacker maar je zult ook vaak bij gedupeerden op huisbezoek zijn of elders in de gemeente afspreken.

Vereisten
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Maatschappelijk werker Kinderopvang Toeslagenaffaire binnen een gemeente;
6. Uiterlijk 17 februari 2025 beschikbaar voor 36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht;

Gunningscriteria

7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met hulpverleningsmethodieken en gesprekstechnieken, duidelijk weergeven in het cv middels een uitgeschreven voorbeeld; (20 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke organisatie; (25 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met (onderdelen van) de hersteloperatie toeslagenaffaire; (15 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met stress-sensitieve dienstverlenging, licht dit duidelijk toe in het cv; (10 punten)
11. Specifieke kennis van een eigen expertisegebied, zoals jongen, jongvolwassenen, psychiatrie, verslaving, forensische zorg, jeugdzorg, echtscheiding. Licht dit duidelijk toe in het cv; (15 punten)
12. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision, benoem waar deze is opgedaan (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
- Empathisch vermogen;
- Stressbestendig;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Betrouwbaar;
- Geduldig;
- Vraag-, resultaat- en klantgericht;
- Leergierig en onderzoekend;
- Samenwerkingsgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 7 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op donderdag 6 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 5 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6922 - Maatschappelijk Werker Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT)