Fraud Blocker Manager Beleid en Bestuur | Regio Gooi en Vechtstreek | ZZP

Manager Beleid en Bestuur

Logo van Regio Gooi en Vechtstreek met een kleurrijk abstract golfmotief naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 4301
Organisatie: Regio Gooi en Vechtstreek
Locatie: Regio Gooi en Vechtstreek
Uren per week: 36 uur
Tarief: €145 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen- en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn circa 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie. De Resultaatverantwoordelijke Eenheid (RVE) Beleid en Bestuur is verantwoordelijk voor de optimale bestuurlijke samenwerking tussen gemeenten en tal van maatschappelijke partners, zoals woningbouwcorporaties, natuurorganisaties, zorgpartijen, provincie, de Metropoolregio Amsterdam en het Rijk. Vanuit deze samenwerking levert het team een bijdrage aan grote maatschappelijke ontwikkelingen. Naast beleidsmatige samenwerking verzorgt de RVE de destinatiemarketing voor het gebied vanuit Visit Gooi & Vecht. Er werken ongeveer 30 medewerkers binnen het team. Omdat de huidige manager tijdelijk de taken van algemeen directeur waarneemt, zijn we op zoek naar een interim manager Beleid en Bestuur.

Opdracht
Als interim manager Beleid en Bestuur ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de teammanagers fysiek domein, sociaal domein en Visit. Daarnaast stuur je rechtstreeks enkele stafmedewerkers aan. Je bent sparringpartner voor de teammanagers en denkt mee op de belangrijkste inhoudelijke dossiers. De belangrijkste opgaven voor de komende maanden zijn:
- Herijking sociaal domein: samen met gemeenten en ketenpartners wordt ingezet op de herijking sociaal domein. Hiervoor ontwikkelen we een transparante programmasturing op inhoud en mijlpalen en het projectbudget;
- Vanuit de Regio wordt actief ingezet op de agendering en belangenbehartiging op belangrijke mobiliteitsdossiers, zoals het behoud van de bereikbaarheid van de regio in relatie tot de grote woningbouwontwikkelingen;
- Er is afgelopen jaar een propositie ontwikkeld en een manager Public Affairs aangesteld;
- Als manager ben je verantwoordelijk voor de inbreng financieel en op resultaten vanuit de eigen RVE in de P&C-cyclus. De komende zes maanden gaat het om de jaarrekening 2024, begroting 2026 en werkbegroting 2025;
- Vanuit het lijnmanagement ben je verantwoordelijk voor het accorderen van inkoopopdrachten die door medewerkers zijn voorbereid en het vrijgeven van eventuele vacatures;
- Voor een klein deel van de tijd ondersteun je de waarnemend algemeen directeur op ontwikkelingen binnen de Concernstaf Bedrijfsvoering.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding Bestuurskunde op WO-niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als lijnmanager in een bestuurlijke en dynamische omgeving in het publieke domein;
3. Een maximum uurtarief van €145,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
4. Beschikbaar per 1 november 2024;
5. 'Bring your own device' is van toepassing. De kandidaat dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee te nemen voor zakelijke contacten. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met coaching van professionals en leidinggevenden (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in beleidsontwikkeling en -voorbereiding bij de overheid (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met publiekrechtelijke samenwerkingsverbanden (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met financiële sturing en verantwoording vanuit een managementrol (20 punten);
10. Aantoonbare connectie en/of werkervaring met de regio Gooi en Vechtstreek (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en het werken in een politieke omgeving
- Je bent analytisch en creatief en denkt in mogelijkheden
- Je hebt een verbindende en coachende leiderschapsstijl
- Je weet je plannen op heldere wijze te formuleren

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 15, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
☒Ma – ☒Di – ☒Wo – ☒Do – ☒Vr – ☐Za – ☐Zo

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024 van 14:30 tot 15:30 uur, 17:00 tot 18:00 uur en dinsdag 29 oktober 2024 van 13:00 tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 om 15:00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Regio Gooi en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.