Aanvraagnummer: 6869
Organisatie: Veiligheidsregio Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.
Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. Kun jij jouw visie, netwerk en kennis over de veiligheidsketen zo combineren dat onze directie optimaal in staat is om onveilige situaties in de regio te voorkomen? De directie risicobeheersing op zoek naar een tijdelijke collega:
Opdracht
Je houdt zicht op ontwikkelingen in de samenleving en ons specifieke verzorgingsgebied. Je kijkt vooruit, en daarmee zorg je voor een tijdige vertaling naar beleid en uitvoering. Daarnaast voorzie je Risicobeheersing van sturingsinformatie op de advies- en toezichtsprocessen. Dit doe je door:
- Proactief te signaleren wat er in de omgeving, het verzorgingsgebied en de maatschappij aan ontwikkelingen plaatsvindt. Deze ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor de directie Risicobeheersing, alsook naar de gehele veiligheidsketen.
- Afdeling overstijgende samenwerking op tactisch en strategisch niveau in het MT te stimuleren en exploreren. Je adviseert de directeur Risicobeheersing en managers Risicobeheersing op een proactieve manier.
- Integraal en resultaatgericht leiding te geven aan een organisatieonderdeel (de afdeling RAB bestaat uit 12 fte). Je bewaakt de productieafspraken en de kwaliteit van de dienstverlening en legt hierover verantwoording af. Je coacht medewerkers en begeleidt ze in hun ontwikkeling.
- Nieuwe (ontwikkel)lijnen uit te zetten, samen met de medewerkers. Je houdt daarbij de balans tussen going-concern (korte termijn) levering en continue (lange termijn) ontwikkeling in het oog.
- Veranderingen te initiëren in bestaande en nieuwe processen, met de betrokken proceseigenaren.
Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde WO-opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen de veiligheid of informatievoorziening.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring bij een veiligheidsregio(20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in een politieke-bestuurlijke omgeving (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie(20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het verbinden van Stakeholder en coalities (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
8. Beschikbaar per 1 maart 2025 voor 36 uur per week (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Ruime ervaring met betrekking tot het leiden/aansturen van een afdeling.
- Inzicht in maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
- Sturen en verbinden
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 18 februari 2025 tussen 09.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 februari 2025 bericht. Er volgt nog een tweede gesprek, deze moet nog gepland worden. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.