Aanvraagnummer: 5349
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren groeit het inwoneraantal van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie.
Team
De functie is bij het team veiligheid en handhaving binnen de afdeling Wijkzaken. Het team is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en diverse veiligheidstaken. Het team bestaat uit circa 45 medewerkers.
Opdracht
Als medewerker/adviseur APV/BIBOB en vergunningen voer je onderzoeken uit en adviseer je collega’s en bestuur over de toepassing van de wet BIBOB. Je werkt samen met de regisseur Ondermijning. Daarnaast verleen je vergunningen en ontheffingen op basis van de APV en Bijzondere wetten, met de nadruk op horecavergunningen en bijbehorende Bibob-onderzoeken. Je stelt besluiten en adviezen op en toetst aanvragen voor evenementen samen met partners zoals de politie en brandweer.
Wij zoeken een medewerker met een doortastende visie op veiligheid. Je bent communicatief sterk en schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus. Zowel verbaal als schriftelijk kan jij je goed uitdrukken.
Voor deze functie beschik je over:
- Ervaring als vergunningverlener APV en Bijzondere wetten en met Bibob-onderzoeken bij een gemeente;
- Ervaring met het schrijven van adviesstukken, evaluaties en verbeterprocessen;
- Analytisch vermogen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Opdrachtnemer staat in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt conform Waadi.
2. Bring your own device: de kandidaat moet zelf een mobiele telefoon en laptop/iPad meebrengen.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven bieden dekking aan minimaal de opdrachtwaarde.
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
5. Beschikt over een geldig VOL-VCA diploma/certificaat;
6. Aantoonbare werkervaring als medewerker vergunningen bij een overheidsorganisatie.
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van integrale veiligheidskunde of bestuurskunde (15 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Vergunningverlener APV en Bijzondere wetten bij een gemeente (35 punten)
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de uitvoering van Bibob-onderzoeken (20 punten)
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van APV, Bijzondere wetten én veiligheid (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe de kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Communicatief sterk;
- Overtuigingskracht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Verbinden;
- Resultaatgericht.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdagmiddag 11 december 2024. De uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 9 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 6 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.