Fraud Blocker Medewerker Daklozeninformatiepunt | Freelance Opdrachten

Medewerker Daklozeninformatiepunt

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6211
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 uur
Tarief: €75 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Team Zorg is een van de uitvoerende teams binnen de afdeling Sociaal Domein. Binnen een van de drie units die onder het team Zorg vallen, worden de werkzaamheden uitgevoerd.

Opdracht
Samen met collega’s ben je verantwoordelijk voor het daklozeninformatiepunt. De werkzaamheden bestaan uit:

  • Informatie en advies geven, doorverwijzen naar andere disciplines binnen het Sociaal Domein.
  • Registreren en doorverwijzen naar de daklozenopvang in Den Haag (indien nodig).
  • Helpen met praktische zaken, bijvoorbeeld inschrijven bij Woonnet.
  • Verwijzen naar de juiste hulporganisaties.
  • Helpen met het aanvragen van een briefadres.
  • Beoordelen of iemand in aanmerking komt voor een briefadres van de gemeente.
  • Deelnemen aan overleg met het daklozenloket van de Gemeente Den Haag.

Voor deze functie is het belangrijk dat je goede gespreksvaardigheden bezit en kennis hebt van het sociaal domein, voorliggende voorzieningen en de participatiewet. Je dient in staat te zijn brede informatie uit te vragen bij de burger. Binnen je rol krijg je regelmatig te maken met (bijzondere) casussen vanuit het daklozeninformatiepunt en burgers in moeilijke situaties. Je fungeert als eerste aanspreekpunt en bent verantwoordelijk voor de integrale aanpak van deze casussen.

Je bent een allround inkomensregisseur met een verbindende rol naar overige delen van het sociaal domein. Je denkt mee over manieren om doelen te bereiken, levert maatwerk en werkt vanuit de bedoeling. Je combineert empathie met zakelijkheid, richt je op details zonder het grote geheel uit het oog te verliezen, reflecteert op je eigen handelen en vertaalt dit naar de gemeentelijke praktijk van inkomen en participatie. Hiermee lever je essentiële hulp aan klanten en draag je bij aan onze ambitie om rechtmatig en doelmatig te werken.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen zes maanden geen drie overeenkomsten van totaal 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (niet van toepassing op kandidaten met een vast dienstverband bij de uitlenende instantie).
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in Sociaal Juridische Dienstverlening, Maatschappelijk Werk of Social Work.
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met klantencontact (gespreksvoering) binnen het Sociaal Domein.

Gunningscriteria

  • Aantoonbare werkervaring met de doelgroep daklozen/dreigend dakloos (25 punten).
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen acht jaar met de toepassing van de participatiewet (35 punten).
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met huisvestingsproblematiek (25 punten).
  • Maximaal uurtarief €75,- excl. btw en incl. fee en reiskosten woon-/werkverkeer (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan hoe u of de door u aangeboden kandidaat voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Competenties

  • Administratief vaardig.
  • Communicatief vaardig.
  • Stressbestendig.

Beoordeling
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van tien geselecteerde kandidaten op:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Kandidaten die het beste scoren, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een termijn gehanteerd voor eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1

CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 13 januari 2025 van 10:00 tot 17:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk donderdag 9 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.

Reactietermijn
U kunt reageren tot dinsdag 7 januari 2025, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6211 - Medewerker Daklozeninformatiepunt