Medewerker Grondzaken

Logo van Gemeente Zwartewaterland met een gestileerde vlag boven de namen van de steden Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis.

Aanvraagnummer: 1839
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Zwartewaterland
Uren per week: 24 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie


Opdracht

De gemeente Zwartewaterland is op zoek naar een enthousiaste en deskundig juridisch beleidsmedewerker grondzaken om ons team te versterken. In deze functie speel je een essentiële rol bij het waarborgen van de juridische kwaliteit en het succesvol afhandelen van grondzaken binnen onze gemeente. Je bent verantwoordelijk voor het toepassen van wet- en regelgeving, het opstellen en beoordelen van juridische documenten, en het adviseren van interne en externe stakeholders.
Hiernaast vallen onder jouw verantwoordelijkheden:

  • Deelname aan werk- en/of projectgroepen van gebiedsontwikkeling;
  • Het acteren op het snijvlak van publiek- en privaatrecht;
  • Het opstellen, redigeren en adviseren over privaatrechtelijke overeenkomsten, van intentieovereenkomst, anterieure overeenkomst tot aan koopovereenkomsten.
  • Het optimalieren van de juridische kwaliteit: van proces tot product;
  • Teopassen van relevante wet- en regelgeving met betrekking tot grondzaken;
  • Adviseren van het college va B&W, collega’s en externe partijen over juridische vraagstukken en procedures met betrekking tot grondzaken;
  • Beheren en bewaken van juridische dossiers en zorgen voor een correcte archivering;
  • Het signaleren van juridische risico’s en het proactief adviseren over mogelijke oplossingen;
  • Het ondersteunen en begeleiden van collega’s bij juridische vraagstukken en procedures.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker binnen het fysieke domein;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie;


Gunningscriteria (weging)

4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van Economie, Planologie of Recht; (20 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker grondzaken in de afgelopen 5 jaar; (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke grondexploitaties (benoem duidelijk in cv); (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met ruimtelijke planprocessen (benoem duidelijk in cv); (10 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met privaatrechtelijke cases (benoem duidelijk in cv). (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9/10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

2. ( 1 voor 24 uur en 1 voor 32-36 uur)


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: in overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 11 juni 2024


De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 6 juni 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.