Aanvraagnummer: 4691
Organisatie: Werk en Inkomen Lekstroom
Locatie: Werk en Inkomen Lekstroom
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein werken we met ruim 200 mensen aan het vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen deel te nemen aan de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak en passen we waar mogelijk maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.
Opdracht
Je verricht kwalitatief hoogstaand dossieronderzoek naar het rechtmatig verstrekken van uitkeringsgelden.
- Je maakt een uitvoeringsplan, gebruikt geautomatiseerde systemen, verzamelt relevante gegevens en voert een dossieranalyse uit.
- Je zet in samenwerking met collega’s diverse onderzoeksmiddelen in. Je voert confrontatiegesprekken, voert professioneel huisbezoeken uit en hoort getuigen.
- Je bevindingen leg je vast in een adviesrapportage.
- Je werkt nauw samen met collega's uit verschillende disciplines in het sociale domein.
- Je voert werkzaamheden uit voor zowel de poort als het lopende bestand, waaronder themacontroles.
- Je ondersteunt en adviseert collega’s van andere afdelingen op het gebied van fraudealertheid, fraudesignalering, fraudebestrijding en preventie.
Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau;
2. Aantoonbare kennis van de Participatiewet, Algemene wet bestuursrecht en regelingen met inkomensafhankelijke componenten;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker handhaving Participatiewet.
Gunningscriteria
4. Bereid buiten reguliere kantoortijden te werken; (15 punten)
5. Aantoonbare ervaring met het voeren van confrontatiegesprekken; (35 punten)
6. Ervaring met werken met Suite; (25 punten)
7. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening; (25 punten)
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Besluitvaardig,
Overtuigingskracht,
Zorgvuldig handelen,
Samenwerken,
Sterk in oordeelsvorming en conflicthantering,
Oplossingsgericht en bereid om verder te kijken dan het eigen domein.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 volgens de CAO van de organisatie inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op voorkeur werkdagen: di, wo, do, vr.
Planning
Gesprekken bij de opdrachtgever zijn op 13 en 14 november 2024, met Ahmed Ramedan, senior team Handhaving en Mohamed Elmoussaoui, medewerker Handhaving. Uitgenodigde kandidaten ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 5 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.