Medewerker inkomensadministratie

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 3375
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28-32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Als senior medewerker uitkeringsadministratie ben je een belangrijke spil binnen dit belangrijke onderdeel van de gemeente Hilversum. Je maakt deel uit van team Sociale Dienstverlening en werkt nauw samen met de consulenten en inkomensondersteuners. Je bent meewerkend voorman/vrouw. Naast de werkzaamheden zoals hieronder beschreven draag je zorg voor de dagelijkse werkverdeling en aansturing van de uitkeringsadministratie; overleg met de kwaliteitsadviseurs van team inkomen over vraagstukken en problemen; het bewaken van de werkprocessen en de gemaakte afspraken; het rooster en de vakantieplanning.

Als medewerker uitkeringsadministratie controleer je gegevens op juistheid, volledigheid, correcte verwerking en gedane betalingen. Is er een administratief probleem? Dan zorg jij voor een oplossing door samen te werken met de betrokken partijen.


Vereisten/ knock-outcriteria (te beoordelen door Flextender)

1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Aantoonbare werkervaring met/ kennis van de Participatiewet;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker uitkeringsadministratie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het functioneel coördineren en aansturen van een administratieteam (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (5 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker Uitkeringsadministratie binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met/ kennis van IOAW/IOAZ (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met (her)berekeningen maken van uitkeringsspecificaties, looninkomsten en belastingaanslagen (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met/ kennis van Suite4WIZ (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Je bent een stevige gesprekspartner met kennis van de participatiewet en het systeem waarmee we werken (Suite4WIZ), zodat je de taken van de Uitkeringsadministratie scherp hebt. Dat maakt dat je de werkverdeling goed kunt doen. Je kunt NEE zeggen en bent in staat om goede feedback te geven. Je bent stressbestendig en oplossingsgericht, pragmatisch. Je enthousiasmeert collega's en houdt de moed er in als het druk is, als het even tegen zit of als er verschil van inzicht is in wie wat hoort te doen. Je coacht je collega's en bespreekt met regelmaat met je leidinggevende de voortgang en de HR aspecten van het team.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 30 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.