Medewerker invordering en kwijtschelding

Aanvraagnummer: 14001
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Soest mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Soest. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Diverse werkzaamheden ten behoeve van de invordering en kwijtschelding gemeentelijke belastingen:
- Beoordelen en berekenen van kwijtscheldingsverzoeken;
- Verwerken van e-mailberichten en poststukken;
- Telefonisch contact onderhouden met burgers inzake kwijtscheldingsverzoek en invorderingsmaatregelen;
- Maken van betalingsregelingen.
Vereisten;
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in administratieve richting;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Medewerker Invordering Kwijtschelding bij een gemeentelijke instelling;
4. Uurtarief maximaal €67 exclusief BTW /inclusief verblijfskosten en reiskosten woon-werk, werk-werk.
Gunningscriteria
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Medewerker Invordering/ kwijtschelding bij een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (50 punten);
7. Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied van kwijtschelding / invordering (15 punten);
8. Aantoonbare kennis van xxlnc belastingen (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- zorgvuldig werken;
- communicatief vaardig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.