Medewerker Ruimtelijke plannen

Aanvraagnummer: 12766
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 16 per week
Tarief: 97,50 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 23-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
De medewerker Ruimtelijke plannen zet zich als casemanager en adviseur ruimtelijke ontwikkeling in voor diverse projecten, van kleine functieveranderingsinitiatieven tot grotere woningbouwprojecten in de gemeente Elburg. Je begeleid initiatiefnemer om te komen tot een ontvankelijke aanvraag, je toetst ruimtelijke plannenen je begeleid de bijbehorende procedures. Wij zoeken een adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling die een bijdrage wil leveren aan de diverse initiatieven in Elburg, Doornspijk en ’t Harde. Je gaat bezig houden met de volgende activiteiten:
- Onderzoek en advies onderbouwing ETFAL;
- Afstemming stakeholders;
- Afstemming andere projecten;
- Aanwezig zijn bij van diverse overleggen (extern en intern) ambtelijk en bestuurlijk;
- Voorbereidingen treffen voor de omgevingsplanprocedure;
- Voorbereiden en ondersteunen bij de besluitvormingsprocedures en participatiemomenten;
Vereisten
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeente;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken in een kleinere gemeente (15.000 – 50.000 inwoners);
3. Aantoonbare werkervaring met advisering en begeleiding van ruimtelijke initiatieven;
4. Een maximum uurtarief van € 97,50,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
Gunningscriteria
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in kleinere gemeente in de regio Noord-Veluwe (15.000 – 50.000 inwoners) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met advisering van ruimtelijke initiatieven tussen de 5 en 50 woningen (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met adviseren van het college en gemeenteraad over ruimtelijke ontwikkelingen (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van principeverzoeken (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaatgericht;
- Samenwerken;
- Omgevingsbewust;
- Communicatief;
- Politieke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025, van 13:00 – 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.