Aanvraagnummer: 6670
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-28 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 03-02-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 24-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 500 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Team Ruimtelijke Ontwikkeling en Cluster Juridisch advies, Toezicht & Handhaving
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit ca. 40 medewerkers. We vormen beleid, adviseren en werken aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven die bijdragen aan Het Goede Leven in Zeist. Dat doen we zoveel mogelijk ‘aan de voorkant’. Vervolgens verlenen we omgevingsvergunningen, zorgen voor toezicht en handhaving en geven juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht. En natuurlijk bereiden we ons voor op de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging Bouw. Het team bestaat uit cluster Beleid & Advies, cluster Vergunningen en cluster Juridisch Advies, Toezicht en Handhaving.
Deze vraag ligt binnen cluster JTH. Het cluster heeft ca. 10 medewerkers: juristen en toezichthouders / handhavers.
Opdracht
- In deze functie ga jij op pad. Je houdt je inhoudelijk bezig met het toezicht op sloop- en ( ver) bouwwerken volgens het toezichtprotocol zodat het proces in goede banen wordt geleid. Je controleert of de uitvoering en de uitgevoerde werkzaamheden voldoen aan de vergunning en de wet- en regelgeving op het gebied van de fysieke leefomgeving (zoals bouwen, planologisch strijdig gebruik en monumenten).
- Daarnaast behandel je de meldingen in het kader van de nieuwe wet Wkb en zet je vervolgacties uit.
- Als het nodig is treed je daarbij handhavend op.
- Je onderzoekt meldingen t.g.v. sloop- en ( ver)bouwactiviteiten en stelt de te nemen maatregelen vast. Je bent inspecteur bij drank en horeca en evenementen vergunningen en op bouwkundige brandpreventie in het kader van de brandveiligheid
- Je stelt (handhavings) inspectierapportages op van de (bestaande en nieuw-)bouw en eventuele strijdigheden en verstrekt informatie aan burgers, ondernemers of andere partijen en je behandelt binnengekomen klachten of handhavingsverzoeken;
- Bij calamiteiten dient er adequaat gehandeld te worden met diverse partijen om de constructieve, brand en omgevingsveiligheid te borgen
- Door jouw heldere en rustige manier van communiceren ben jij in staat om op een goede en constructieve manier het gesprek met een (mogelijke) overtreder in Zeist te voeren.
- Jij bent het visitekaartje van de gemeente Zeist en bent vertegenwoordiger van de gemeente richting inwoners, partners en/of belanghebbenden.
- Jij weet zowel verbaal als non-verbaal een juiste houding aan te nemen en bent door jouw goede communicatieve vaardigheden in staat om in begrijpelijke taal uit te leggen wat de regels en procedures zijn.
- Je neemt zelfstandig besluiten maar zoekt ook regelmatig ruggespraak met je collega's.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van Bouwkunde;
2. Uiterlijk beschikbaar per maandag 3 februari 2025;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Toezichthouder/Handhaver Bouw bij een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Toezichthouder/Handhaver Bouw bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het Bouwbesluit 2012 (20 punten);
6. Afgeronde cursus ABW1 (25 punten);
7. Afgeronde cursus ABW 2 (25 punten).
Competenties (Dit ben je)
- Je herkent je in bovenstaand profiel, je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie;
- Je beschikt over een goede mate van (bestuurlijke) sensitiviteit en bent in staat om je eigen handelen in het kader van het grotere geheel te plaatsen;
- Communicatief ben je sterk, je spreekt ‘de taal van de bouw’ en je hebt kennis van of affiniteit met Monumenten, brand- en constructieve veiligheid;
- Je handelt klachten en meldingen zelfstandig af. Dat doe je op een tactvolle manier met de juiste overredingskracht;
- Daarbij ben je behulpzaam, flexibel (bereid om op onregelmatige tijden te werken als daar om gevraagd wordt. De werkdagen zijn van maandag t/m vrijdag en bij eventuele calamiteiten in de weekenden) en oplossingsgericht;
- Je legt de correspondentie en je bevindingen duidelijk en zorgvuldig vast, zodat jouw rapportages altijd accuraat zijn en in begrijpelijke taal geschreven;
- Je hebt een afgeronde opleiding in de richting bouwkunde of een vergelijkbaar niveau dat je hebt bereikt door relevante werkervaring en vakgerichte opleidingen of je hebt de bereidheid opleidingen te volgen;
- Je hebt gemeentelijke ervaring en bij voorkeur relevante trainingen en cursussen zoals ABW 1 en 2, Bouwbesluit 2012 en VCA afgerond. Of je bent bereid de opleidingen te volgen.
- Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving (Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl), Wkb en/of omgevingsrecht).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2. (een duo-constructie is mogelijk).
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 24 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.