Medewerker uitkeringsadministratie

Logo van Gemeente Venray met de naam in rode tekst en een abstract rood en groen ontwerp op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 10138
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Venray
Locatie: Venray
Uren per week: 24 per week
Tarief: 50 - 55 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Limburg
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 08-05-2025 17:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Wat je gaat doen?

Dit team is verantwoordelijk voor de taken op het gebied van inkomensbeheer en de administratieve afhandeling van aanvragen. Als medewerker Uitkeringsadministratie verricht je alle voorkomende werkzaamheden ten behoeve van de Uitkeringsadministratie (Participatiewet, BBZ, IOAW, IOAZ, etc.). Jouw functie is zeer veelzijdig, je bent o.a. verantwoordelijk voor:

·      Verwerken van o.a. aanvragen van een nieuwe uitkering aan de hand van rapportages;

·      Verwerken besluiten tot uitbetaling, wijzigingen, opschorting en beëindiging van een uitkering;

·      Verwerken Periodieke Verklaringen van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen;

·      Verwerken verzoeken voor beslaglegging op uitkeringen;

·      Het verwerken van inkomstenverklaringen en waar nodig maak je herberekeningen;

·      Opstellen herberekeningen en terugvorderingen;

·      Het invoeren en actueel houden van de gegevens in onze systemen;

·      Beantwoorden Vragen van de interne klant (coaches);

·      Een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het team.  


Wie jij bent

·      Net als de rest van het team ben jij een fijne collega die zich inzet om alle werkzaamheden correct uit te voeren;

·      Je bent een echte teamspeler die resultaatgericht, flexibel, nauwkeurig, initiatiefrijk en besluitvaardig is;

·      Je kunt goed plannen en organiseren en zorgen voor afstemming met betrokken partijen;

·      Minimaal 1 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met het uitvoeren van werkzaamheden op de uitkeringsadministratie, bij voorkeur bij een gemeente;

·      Je hebt relevante kennis van de participatiewet en overige relevante regelgeving.

·      Je hebt minimaal een afgeronde MBO opleiding in een financiële richting, en je kunt de beschreven werkzaamheden uitvoeren.

·      Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken, beslissingen te nemen en creatieve oplossingen te bedenken.

·      Je bent accuraat, kunt gestructureerd werken en hebt een cijfermatig inzicht;

·      Je bent integer en klantgericht;

·      Je hebt ervaring met Suite voor Sociaal Domein van Centric.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.