Aanvraagnummer: 7197
Organisatie: Gemeente Westerkwartier
Locatie: Gemeente Westerkwartier
Uren per week: 32 per week
Tarief: ā¬55 - ā¬80 per uur
Duur van de opdracht: 1-3-2025 t/m 1-6-2025
Regio: Groningen
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 2 x 4 maanden
Sluitingsdatum: 24-02-2025 09:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Je draagt in deze opdracht zorg voor de uitvoering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en je adviseert hierover. Hieronder valt het verlenen van vergunningen en het afhandelen van meldingen voor evenementen, het verlenen van ontheffingen en vergunningen in het kader van de Alcoholwet, de Wet op de kansspelen en andere bijzondere wetten.
Je beoordeelt op het specifieke vakgebied o.a. complexe (vergunnings-)aanvragen, meldingen, ontheffingen en onderzoeken. Je voert overleg, informeert en adviseert intern en extern over producten, procedures en maatregelen. Je behandelt bezwaar en beroep in bestuursrecht. Je levert een bijdrage aan het opstellen van plannen, beleidsregels en verordeningen.
Kandidaatomschrijving
- HBO werk- en denkniveau;
- Minstens 2 jaar ervaring met het verlenen van vergunningen APV en vergunningen Alcoholwet;
- Minstens 3 jaar relevante ervaring binnen het werken bij een gemeente;
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;
- Omgevingsbewust en je toont eigenaarschap over je eigen werk. Je kan goed zelfstandig werken.
- Je bent besluitvaardig en durft op de juiste momenten actie te ondernemen of een oordeel te geven over een bepaalde kwestie.
Eisen
Gunningscriteria
Een opleiding Rechten, Bestuurskunde, Integrale veiligheidskunde of een andere relevante richting.
Werkervaring bij de overheid/gemeente en bij voorkeur bij de gemeente Westerkwartier
2 jaar ervaring 10% 5 jaar en meer 15%