Medewerker Vergunningverlening WABO/ Omgevingswet

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 2179
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbindend en duidelijk.


Opdracht

Als casemanager vergunningverlening WABO / Omgevingswet weet je van aanpakken, je bent gericht op samenwerking en kan goed functioneren in een team. Je hebt een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling, kan snel schakelen waarbij je verder kijkt dan je eigen team. Je bereikt resultaten door mensgericht te werken als verbinder in het team. Je hebt gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.

Je bent integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het toetsen van de omgevingsvergunning/aanvraag (procesbewaking);
  • Adviseren en uitvoeren /toepassen van wet- en regelgeving bij de aanvragen omgevingsvergunning;
  • Ruime interpretatie van wet- en regelgeving;
  • Eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures.

Hybride werken is mogelijk, maar zeker in de eerste weken is aanwezigheid in het gemeentehuis gewenst.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in de richting van bouwkunde;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker vergunningen binnen een gemeente;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024;
4. Aantoonbare kennis van Bouwbesluit 2012 en Omgevingswet doormiddel van een gevolgde cursus;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde; (15 punten)
6


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.