Aanvraagnummer: 4837
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €120 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. We zijn succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de 'Purmerendse manier', onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Deze opdracht betreft het omgevingsmanagement voor twee infrastructurele projecten in de wijk Overwhere-Zuid in Purmerend: het vervangen van het riool en de herinrichting van de openbare ruimte én het gasvrij maken van de bestaande woningen. Beide projecten hebben een andere ambtelijke opdrachtgever, hier schakel je tussen als omgevingsmanager. De integraliteit vanuit het perspectief van de bewoners, andere belanghebbenden en het gebied vanuit omgevingsmanagement is hierbij onmisbaar.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Bepalen strategie en uitvoeren omgevingsmanagement vervanging riool in 3 verschillende deelgebieden tijdens voorbereiding en uitvoering.
- Organiseren en uitvoeren van participatie en communicatie voor de verschillende deelgebieden.
- Maken van interactieve presentaties voor de inloopbijeenkomsten.
- Plenair welkom heten van bewoners tijdens inloopbijeenkomsten.
- Beantwoorden van vragen, opmerkingen van bewoners op locatie, telefonisch en per mail.
- Verwerking van input vanuit participatie om van een voorlopig ontwerp naar een definitief ontwerp te komen.
- Afstemming met collega's binnen gemeente Purmerend.
- Afhandeling en behandeling van meldingen in samenspraak met de verschillende collega's van de 2 projecten tijdens de uitvoering.
- Invulling rol omgevingsmanager in een IPM team van vervanging riool en een projectteam van Proeftuin Gasvrij.
- Samenwerking met verschillende aannemers.
Naast deze twee integrale opdrachten vragen we je, binnen de contracturen, om nog andere kleine projecten op te pakken. Je komt in een leuk team dat wekelijks gezamenlijk bezig is met de doorontwikkeling van het vakgebied binnen onze gemeente.
Wie ben jij?
Jij bent een echte verbinder. Bij het uitvoeren van projecten breng jij alle interne en externe stakeholders bij elkaar. Je hebt oog voor de dagelijkse ontwikkelingen, gevoel bij het proces en handelt praktisch wanneer nodig. Je weet intern en extern draagvlak te creëren voor oplossingen en zorgt voor goede samenwerkingsverbanden met alle betrokken partijen. Hiernaast ben je/heb je:
- Ervaring in een (IPM-)rol als omgevingsmanager binnen infrastructurele- en woningbouwprojecten.
- Kennis van en ervaring met verschillende contractvormen en aanbestedingsmethoden.
- Een afgeronde hbo-opleiding.
- Betrokken, benaderbaar en een echte netwerker.
- Omgevingssensitief en je hebt een scherpe politieke antenne.
- In staat in oplossingen te denken, waar anderen problemen zien.
- In staat de dynamiek van een project in uitvoering te begrijpen en krijgt hier energie van.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager binnen een overheid of semi-overheid in de afgelopen 10 jaar.
Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of overheidsinstantie met de begeleiding van meerdere projecten tegelijk in de afgelopen 8 jaar (duidelijk vermelden in het cv) (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring op een rioleringsproject of groot herinrichtingsproject openbare ruimte als omgevingsmanager in de afgelopen 3 jaar (duidelijk vermelden in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met +80.000 inwoners binnen de afgelopen 3 jaar (duidelijk vermelden in het cv) (25 punten);
6. Je stelt jezelf voor middels een korte motivatie en geeft aan waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (5 punten);
7. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer én parkeerkosten; (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Initiatiefrijk;
- Communicatief;
- Samenwerken en verbinden;
- Oplossingsgericht;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn op maandag 25 november 2024 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 21 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 19 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.