Fraud Blocker Openbare Orde en Veiligheidsadviseur | Gemeente Arnhem | ZZP

Openbare Orde en Veiligheidsadviseur

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 5616
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: minimaal 20 maximaal 24 uur per week
Tarief: €0 - €140 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 06-01-2025
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 12 maanden
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Achtergrond
De burgemeester van de gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente. Hiervoor worden diverse bevoegdheden ingezet, waaronder het verlenen van speelgelegenheden, het organiseren van evenementen (zoals de voetbalwedstrijden van Vitesse), en het inzetten van cameratoezicht. Ter ondersteuning van deze taken zijn wij op zoek naar een ervaren Openbare Orde en Veiligheidsadviseur
​​​​​
Opdrachtomschrijving
Deze functie betreft een strategische en operationele rol binnen het team Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente, met een focus op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid en het adviseren van de burgemeester op het gebied van openbare orde, veiligheid en cameratoezicht.


Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheden en op te leveren resultaten

Voetbalveiligheid en -advisering

  • Voorzitterschap van het Voetbalveiligheidsoverleg.
  • Coördineren van afstemming tussen het Openbaar Ministerie (OM), politie, Vitesse en mobiliteit bij actuele veiligheidskwesties.
  • Inzet bij risicowedstrijden, inclusief operationele overleggen en het bijwonen van risicowedstrijden.
  • Adviseren over de inzet van veiligheidsmaatregelen en het opvolgen van landelijke trends en ontwikkelingen op het gebied van voetbalveiligheid.
  • Adviseren van Vitesse m.b.t. subsidies en inzet van veiligheidspersoneel.


Cameratoezicht op basis van Artikel 151c Gemeentewet

  • Verantwoordelijkheid voor het cameratoezicht binnen de gemeente, inclusief dossierbeheer en cameraplaatsingen (tijdelijk en structureel).
  • Het opstellen van een plan voor het inrichten van cameragebieden, met focus op stedelijke ontwikkelingen.
  • Uitvoering van de evaluatie van het cameratoezicht uit 2023 en opvolgen van technische opdrachten en beleidsaanpassingen richting de staf.
  • Evaluatie van de Centrale Meldkamer Apeldoorn en zorgen voor een gestructureerde werkwijze bij de uitvoering van cameratoezicht.


Beleidsontwikkeling en advisering

  • Het opstellen of actualiseren van beleid inzake speelautomaten, vergunningen en weigeringsgronden.
  • Het ontwikkelen van beleid voor de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk bij woningen en bedrijfspanden.
  • Het (laten) actualiseren van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
  • Het organiseren van informatie-uitwisseling tussen diverse gemeentelijke afdelingen zoals Vergunningen & Handhaving, Economische Zaken, Juridische Zaken en Veiligheid.
  • Adviseren van de burgemeester over thema’s zoals horeca, voetbal, demonstraties, evenementen en overige veiligheidsthema’s.


Verantwoordelijkheden

  • Het beleidsmatig op orde stellen van de speelautomatenverordening, cameratoezicht en de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk.
  • Het opstellen van integraal beleid in samenwerking met relevante afdelingen.
  • Het (laten) wijzigen van de APV waar nodig.
  • Het verbeteren van de processen rond de aanvraag en handhaving van vergunningen voor kansspelen.
  • Versterken van de samenwerking tussen interne en externe partijen.
  • Ondersteunen bij advisering binnen het team voor andere onderwerpen betreffende openbare orde en veiligheid.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 6 januari 2025 tot en met 6 januari 2026 voor minimaal 20 en maximaal 24 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op fysiek op locatie op 18 december tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.

Eis 2. De kandidaat beschikt aantoonbaar over Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid met oa veiligheid vraagstukken en het coördineren van complexe integrale projecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar een afgerond diploma in bestuurskunde, bestuursrecht en of criminologie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = kandidaat beschikt niet aantoonbaar over een afgerond diploma in bestuurskunde, bestuursrecht en of criminologie. 5/5 = kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgerond diploma in bestuurskunde, bestuursrecht en of criminologie.

20 %

Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring opgedaan in een vergelijkbare rol met burgemeesters bevoegdheden. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het motiveren van medewerkers. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de veiligheidsketen, openbare orde en veiligheid en relevante wetgeving (zoals de APV en gemeentewet). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

15 %

Wens 5. Vereiste competenties en vaardigheden: Bestuurssensitiviteit Besluiten nemen Durf Deze competenties zijn terug te vinden in de Competentiegids van het Rijk; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 140,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op 18 december tussen 13.00 uur en 15.00 uur fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.