Fraud Blocker Operationeel Manager IT | Kadaster | Freelance Opdrachten

Operationeel Manager IT

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 4507
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 32-36
Tarief: €130 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 11-11-2024
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 31-10-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, is inschrijving niet zinvol.

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7.0 van de Waadi.

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken.

Omschrijving van de opdracht
Het Kadaster staat continue voor grote IT uitdagingen. Dit vraagt om een flexibele en wendbare directie Beheer en Ontwikkeling IT (BOI) met een managementteam dat hier flink de schouders onder wil zetten. Een MT dat bereid is op een vernieuwde manier te werken en gewenst en effectief gedrag neerzet. Mensen die het verschil kunnen en willen maken. Die zich onderscheiden door ondernemerschap, daadkracht en lef. Die bouwen aan vertrouwen, verantwoordelijkheid nemen, goed kunnen samenwerken en altijd met discipline voor het eindresultaat gaan. Daarbij gedreven worden door het organisatiebelang èn het klantbelang.

Ben jij de leider die snel schakelt, medewerkers kan inspireren en motiveren, actief de samenwerking en verbinding opzoekt en als netwerker continue aan de bal is? Weet jij daarbij goed te balanceren tussen de gewenste sturing op output en ruimte voor eigen verantwoordelijkheid? Dan is er een plek voor jou als tijdelijke manager in het team van de directie Beheer en Ontwikkeling IT. Natuurlijk vragen we ook inhoudelijke kennis en vaardigheden van jou die passen bij IT managers van dit formaat. Die weten waar ze het over hebben, en dit in de praktijk samen met anderen weten te realiseren.

Wat houdt de opdracht van Operationeel Manager IT in?
De Operationeel Manager IT is (mede) verantwoordelijk voor een van de units en het behalen van de geformuleerde doelstellingen van deze unit. Je stelt hiervoor een meerjarig unitplan op die gericht is op diensten, kosten, kwaliteitsnormen, prestatie-indicatoren en randvoorwaarden. Jij zorgt voor afstemming en integratie met de andere IT units en werkt hiervoor samen met jouw collega’s. Je geeft leiding aan een team van IT medewerkers (ongeveer 50 FTE) en bent mede verantwoordelijk voor het beleid van de Directie IT. Daarnaast zorg je voor marktconformiteit van en budgetcontrol binnen de IT-unit. Voor de diensten die jij binnen je unit bedient werk je veel samen met je counterparts binnen de andere directies van het Kadaster.


Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijk voor één van de IT units
In deze rol opereer je samen met de Unit manager en collega operationeel managers als één team voor de totale unit. Je stuurt een aantal scrum teams aan en bent verantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van de unit.
Op dit moment speelt het vervangen van een groot aantal medewerkers binnen de unit een belangrijke uitdaging. Tevens wordt er een trekkersrol van je verwacht binnen een aanbesteding rondom codekwaliteit meten.
Tot slot staan de teams binnen de unit voor een grote transitie, de teams hierin begeleiden en zorgen dat ze het werk zo optimaal mogelijk kunnen doen is belangrijk. Daarnaast heeft elk Devops team binnen de unit zijn eigen doorontwikkeling nodig, het is belangrijk ook hier komend half jaar oog voor te hebben en voor zichtbare resultaten te zorgen.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 november 2024 tot en met 10 mei 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Diploma op hbo- en/of academisch niveau.

Minimaal 8 jaar ervaring in een vergelijkbare functie in aansturing van een unit verantwoordelijk voor de IT dienstverlening.

Minimaal 3 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.

Minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een Agile omgeving, werken met meerdere DevOps teams en kennis van SAFE.

Aantoonbare kennis van GEO-ICT.

Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen; • Service- en klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Teamspeler; • Analytisch vermogen; • Je kan werken in teamverband en verbindt collega’s met verschillende achtergronden; • Je beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in mogelijkheden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

50 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

50 %

U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 130,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 5 november 2024 in Apeldoorn of via Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.