Aanvraagnummer: 7105
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 32-40
Tarief: ā¬90 per uur
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 23-02-2025 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Algemeen
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; āwie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke redenā en āhoe wordt dit goed beheerdā zijn belangrijke themaās die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving project
Voor de DSO OBO Kadaster zijn wij op zoek naar een Java ontwikkelaar.
Het Kadaster is ketenpartner in het Digitaal Stelsel van de Omgevingswet (DSO). We zijn samen met andere ontwikkelpartners georganiseerd in operationele beheerorganisaties (OBOās). De diensten die de verschillende OBOās ontwikkelen en beheren, vormen de operationele keten van het DSO-LV.
Met de Omgevingswet wil de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling vereenvoudigen en samenvoegen, zodat het bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten te starten. De Omgevingswet is een bundeling van 26 wetten en regels over ruimtelijke ordening, wonen, infrastructuur, milieu, water en natuur. De Omgevingswet moet verheldering en efficiƫntie bieden. Een samenhangende benadering moet leiden tot een goede en duurzame fysieke leefomgeving.
De dienst Ozon vervult een belangrijke rol in het Digitaal Stelsel Omgevingswet door Omgevingsdocumenten van de Bevoegd Gezagen te valideren en te registreren en vervolgens beschikbaar te stellen via diverse APIās. Op basis van de APIās van Ozon is het onder andere mogelijk Omgevingsdocumenten te bekijken in de GEO-viewers van het DSO. Daarnaast maken ze een koppeling met Toepasbare Regels mogelijk waarmee burgers worden geholpen bij het aanvragen van een vergunning.
Opdrachtomschrijving
Voor de implementatie van de nieuwe publicatiestandaard STOP 1.4 moeten de validaties voor het registreren van omgevingsdocumenten in Ozon worden geactualiseerd en uitgebreid. Voor deze opdracht moeten de volgende werkzaamheden worden gerealiseerd:
- Reeds geĆÆmplementeerde validaties toetsen aan de hand van de Ozon validatiematrix
- Realiseren en implementeren van nieuwe validaties ten behoeven van STOP 1.4
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- Java (21);
- Spring Boot (3);
- OpenAPI;
- PostgreSQL / PostGIS;
- XML/GML;
- GeoJSON;
- Hibernate;
- Swagger;
- JPA;
- Redis;
- RabbitMQ;
- Container technologie (Docker, Kubernetes, Cloud);
- CI/CD tooling (Git, Tekton, ArgoCD, Maven).
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn
- Het realiseren en opleveren van de geactualiseerde set Ozon validaties t.b.v. STOP 1.4;
- Toepassen van kennis van en ervaring met STOP en IMOW;
- Je werkt zelfstandig aan de je opdracht. Maar omdat jouw producten onderdeel zijn van een groter geheel, stem je je realisatieplanning af met de Product Owner van Ozon.
De op te leveren resultaten zijn
- Op 30-09-2025 oplevering van de geactualiseerde bestaande validaties;
- Op 28-02-2026 oplevering van de nieuwe validaties;
- De gerealiseerde werkzaamheden zijn succesvol getest in de keten acceptatie- en performancetest omgevingen;
- Een realistische sprintplanning voor elk kwartaal;
- Code van goede kwaliteit, geschreven op een manier dat andere ontwikkelaars dit ook begrijpen;
- Sonar code score minimaal 3x B (Security, Reliability, Maintainability);
- Een gedegen testdekking voor je code, minimaal 80%;
- Documentatie van de producten, als documenten in GIT en als comments in je code.
Beschikbaarheid
De kandidaat is beschikbaar vanaf 10-03-2025 tot en met 28-02-2026 voor minimaal 32-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van Ć©Ć©n (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
U voegt slechts Ć©Ć©n Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Minimaal HBO werk- en denkniveau.
Minimaal 5 jaar ervaring met Java ontwikkeling.
Minimaal 3 jaar ervaring met Spring Boot, OpenAPI, Swagger, PostGIS, XML/GML, (Geo)JSON.
Minimaal 1 jaar recente en relevante ervaring met software ontwikkeling van DSO-LV applicaties en van de standaarden STOP en IMOW.
Minimaal 1 jaar ervaring met en kennis van de koppelvlakken/APIās en informatiestromen van de DSO-planketen.
Taalniveau Nederlands minimaal B2.
Door de kandidaat zƩlf geschreven CV en motivatie.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: ā¢ Resultaatgericht; ā¢ Helicopterview; ā¢ In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; ā¢ Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; ā¢ Proactief en initiatiefrijk; ā¢ Analytisch vermogen.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %U geeft een beschrijving van uw bredere ervaring met GEO data en tooling als Postgres/PostGIS, XML/GML en GeoJSON (max. 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.
30 %U geeft een beschrijving van uw ervaring met Java, Spring Boot, API ontwikkeling en de hierbij relevante tooling zoals OpenAPI en Swagger (max. 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.
40 %U geeft een beschrijving van uw ervaring met software ontwikkeling voor het DSO en de daarbij horende standaarden en de informatiemodellen STOP en IMOW (max. 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: ā¬ 90,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 27 februari 2025 in Apeldoorn via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.