Parkeermanager

Aanvraagnummer: 8492
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 28-04-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 04-04-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.
Opdracht
1. Advies herinrichting Parkeerbedrijf Nieuwegein
2. Verbeteren en beschrijven processen en producten
3. Management gereguleerd parkeren Nieuwegein (garage en straat)
Ad 1 Advies herinrichting Parkeerbedrijf Nieuwegein
- Adviseren over inrichting Parkeerbedrijf (personeel + operatie)
- Adviseren over communicatie Parkeren Nieuwegein
- Adviseren over optimale tariefstelling betaald parkeren
- Adviseren over vastlegging en archivering
Ad 2 Procesverbetering
- In kaart brengen alle taken van Parkeerbedrijf
- beschrijven proces en producten parkeermanagement
- proces in control: opstellen volledige handleiding parkeermanagement, inclusief jaarplanning
- aanbrengen structuur in werkzaamheden
- exploitatie in control: opstellen maandelijkse rapportage aan de hand van uitgangspunten parkeerexploitatie;
- transparant maken parkeren: maken jaarplan met relevante doelstellingen en kpi’s en aan de hand hiervan maandelijks rapporteren;
- voorstel maken met inhoudelijke en financiële verbeteringen;
- contractbeheer verbeteren met als doel alle contracten met betrekking tot gereguleerd parkeren inzichtelijk te maken;
- adviseren over aanpassen lopende contracten, initiëren eventuele aanbestedingen .
Ad 3 Management gereguleerd parkeren Nieuwegein (garage en straat)
- Tijdelijk uitvoeren operationeel management parkeren tot aanstellen nieuwe vaste parkeermanager;
- Bewaking en verbetering kwaliteitsniveau parkeergarages binnen de inhoudelijke en financiële kaders;
- Contractmanagement lopende contacten, waaronder Parkeerservice;
- Waar nodig aanbesteding initiëren en uitvoeren, in ieder geval voor PMS (Parkeermanagementsytsteem);
- Aanspreekpersoon nieuwe ontwikkelingen, voorbereiding/doorgeleiding beantwoording vragen;
- Actieve monitoring vraag/ ontwikkelingen/inkomsten/aantallen bezoekersaantallen maandelijkse analyse en rapporteren voortgang/afwijkingen;
- Actieve monitoring en bewaken budget: Monitoring kwartaaluitgaven tbv bestuur/P&C i.s.m. financieel collega, komen met verbetervoorstellen;
- Voorbereiding afsprakenkader parkeeropgaven Nieuwegein, in het bijzonder het optimaal benutten van de aanwezige parkeercapaciteit;
- Actieve samenwerking medewerker parkeervastgoed, financiën, beleidsmedewerker mobiliteit en team City;
- Actieve samenwerking met externe stakeholders, zoals beheerder Cityplaza
- Contactpersoon voor wethouder Mobiliteit en Verkeer voor gereguleerd parkeren;
- Operationeel managen van gereguleerd-parkerengerelateerde zaken, o.a; PMS (parkeermanagement systeem), uitgifteplafonds vergunningen, straatparkeren, handhaving.
- Voorstel maken voor nieuwe bestuurlijke stukken zoals parkeerverordening, parkeerbelastingverordening, besluit betaald parkeren, tariefstelling
- Inwerken nieuwe (vaste) parkeermanager
Vereisten
1. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot Parkeermanagement in de afgelopen 3 jaar;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
Gunningscriteria
3. Uiterlijk beschikbaar op 28 april 2025 voor 24 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (25 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Parkeermanager in de afgelopen 6 jaar (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het werken als parkeermanager bij een middelgrote (M50)-gemeente (30.000-80.000) (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Stevige persoonlijkheid;
- Integraal denker (denken in oplossingen);
- Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk;
- Eigenaarschap;
- Politiek bewust;
- Ondernemerschap;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 april 2025 tussen 9:00 en 12:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.