Fraud Blocker Plan van aanpak “Sturing waardestromen” | Kadaster | ZZP

Plan van aanpak “Sturing waardestromen”

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6994
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 28-32
Tarief: €150 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: geen
Sluitingsdatum: 16-02-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Opdracht
Het Kadaster is op zoek naar een zelfstandige voor de ‘Sturing op waardestromen’. Deze krijgt de opdracht een plan van aanpak op te stellen voor de realisatie van de gewenste sturing op de Kadaster waardestromen.

Achtergrond
Drie jaar geleden is het Kadaster gestart met een transformatie naar een datagerichte organisatie, waarbij data centraal staat in het leveren van waarde aan klanten. Bij de nieuwe inrichting van het Kadaster is onderscheid gemaakt tussen strategische, tactische en operationele processen om binnen waardestromen de waarde voor de stakeholders tot uitdrukking te laten komen. Deze nieuwe werkwijze is nog niet naar volle tevredenheid geïmplementeerd en daarmee is de behoefte ontstaan aan een plan van aanpak voor het aanbrengen van een versnelling in de gewenste transformatie.

Doelstelling
Het doel is (strategische) besluitvorming nog beter om te kunnen zetten in tactische en operationele implementatiekracht. Een aantal onderdelen van de ingezette organisatieontwikkeling dient daarvoor nog te worden ingebed. Gedacht kan bijvoorbeeld worden aan datagericht werken en de samenwerking tussen Kadasterafdelingen en directies. Daarnaast ligt de focus op het verduidelijken van de reeds gedefinieerde verantwoordelijkheden en eigenaarschap en het borgen van een datagerichte mindset en functioneren van medewerkers binnen waardestromen in de hele organisatie.

Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient te beschrijven op welke wijze waarop de veranderdoelen en onderliggende mijlpalen kunnen worden behaald. Het is de wens van het Kadaster om met behulp van plateaus stap voor stap toe te werken naar de gewenste eindsituatie; de stip op de horizon. Laatstgenoemde dient concreet te worden uitgewerkt in een multidisciplinaire business case.

Er dient onderscheid gemaakt te worden tussen de belangrijkste veranderdoelen en de randvoorwaarden die ingevuld moeten worden om deze te realiseren. Hierbij moet óók gedacht worden aan de ‘zachte’ succesfactoren op het gebied van cultuur, leiderschap en verbinding. Na het opstellen van het plan van aanpak moet de implementatie door de organisatie zelf opgepakt worden.


Verantwoordelijkheden

Taken

  • Coördineren en betrekken van Kadastermedewerkers bij het opstellen van het projectplan ten behoeve van het gewenste draagvlak.
  • Identificeren van mogelijke risico’s en mitigatiemaatregelen.
  • Onderhouden van open en regelmatige communicatie met betrokkenen, inclusief het verstrekken van updates aan opdrachtgever.

De op te leveren resultaten zijn

  • Ontwikkelen van een projectplan, inclusief doelstellingen, scope, tijdlijnen, mijlpalen en resources.
  • Zorgdragen voor de succesvolle afronding van het ontwikkelproces door presentatie, evaluatie van het projectproces en het documenteren van leerpunten voor toekomstige

Beschikbaarheid

De kandidaat is beschikbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 28-32 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 2 pagina’s toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 2 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

Minimaal 10 jaar ervaring op het gebied van project- en changemanagement, bij voorkeur opgedaan bij maatschappelijk georiënteerde organisaties.

Minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen van business cases, budgetbeheer, risicomanagement en kwaliteitsbeheer.

Aantoonbare ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld

Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Uitstekende leiderschaps- en organisatorische vaardigheden. • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden. • Sterk analytisch vermogen. • Proactieve houding en vermogen om zelfstandig te werken.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de eisen van de opdracht hoe hoger de score.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 150,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 20 februari 2025 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.


Reageer nu op deze opdracht!

6994 - Plan van aanpak “Sturing waardestromen”