Fraud Blocker Plancoordiantor Ruimtelijke Ontwikkeling (team Projectbureau)

Plancoordiantor Ruimtelijke Ontwikkeling (team Projectbureau)


Aanvraagnummer: 4648
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 29-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

Verantwoordelijk voor de verdere uitrol van het programma Hart van de Heuvelrug en het op te zetten gebiedsprogramma Amersfoort tot Zeist.

Opdracht
Als plancoördinator beoordeel en regisseer je ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Soest en ben je verantwoordelijk voor het proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met initiatiefnemers van uiteenlopende plannen en probeert daarin gezamenlijk te komen tot een haalbaar plan; je onderzoekt of het plan inpasbaar is of inpasbaar is te maken binnen het beleid van de gemeente Soest en juridische wet- en regelgeving.

Als plancoördinator heb je gedegen planjuridische kennis van ruimtelijke ordening en ben je communicatief vaardig. Principebesluiten, ontwerpbestemmingsplan en anterieure overeenkomsten moeten worden getoetst en de bijbehorende interne documenten daarvoor opgesteld. Je begeleidt participatieavonden, formuleert reacties op zienswijzen en beroep en hebt waar van toepassing nauw overleg en afstemming met de projectleider, wethouder en ambtelijk opdrachtgever. Affiniteit met transformatieopgaven.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het werkgebied Ruimtelijke Ordening;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van bestemmingsplannen en ruimtelijke onderbouwingen;
4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening bij een gemeente;

Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding op wo-niveau in de richting van planologie (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als plancoördinator binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het fysieke domein van een gemeentelijke instelling (40 punten);
8. Aantoonbare affiniteit met de regio Utrecht, beschreven door middel van een korte motivatie (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Strategisch vermogen;
- Besluitvaardig en daadkrachtig;
- Samenwerken;
- Overtuigingskracht;
- Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 29 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.