Aanvraagnummer: 5700
Organisatie: Gemeente Kaag en Braassem
Locatie: Kaag en Braassem
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren: het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.
Opdracht
Als planeconoom ben je het financieel geweten van de grondexploitaties binnen de gemeente Kaag en Braassem. Je houdt contact met projectleiders en signaleert en rapporteert tijdig bijzonderheden en afwijkingen. Daarnaast stuur je actief op mogelijkheden om afwijkingen te voorkomen of op te lossen. Je bent een teamspeler, communicatief sterk en goed georganiseerd.
- Je berekent de kosten en opbrengsten van ruimtelijke plannen, zoals woningbouwprojecten, bedrijventerreinen en infrastructuur, en adviseert over de financiële risico's.
- Je bewaakt het budget van verschillende projecten en zorgt voor een transparante financiële administratie.
- Je werkt samen met stedenbouwkundigen, projectleiders en bestuurders om investeringen in ruimtelijke projecten te beoordelen. Daarnaast adviseer je over financiële consequenties en maak je afspraken over kostenverdeling en financiering met externe samenwerkingspartners.
- Je houdt toezicht op de voortgang van projecten, bewaakt de kosten en opbrengsten en stelt financiële rapportages op voor de gemeenteraad en andere belanghebbenden.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor 16 uur per week;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Vastgoed, Bouwkunde of Planologie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeentelijke instelling.
Gunningscriteria
4. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van Vastgoed en/of Planeconomie binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en actualiseren van grondexploitaties binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en actualiseren van een Meerjaren Prognose Grondexploitaties (MPG) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring op het gebied van Vastgoed- en Grondbeleid (20 punten).
Competenties
- Communicatief sterk;
- Samenwerken;
- Sensitief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.