Aanvraagnummer: 4275
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 24 per week
Tarief: €0 - €125 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 17-10-2024 07:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Binnen deze afdeling zijn vier teams: projectmanagement, planeconomie en grondzaken, omgevingsplannen en -vergunningen, omgevingsbeleid en economie en duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie en grondzaken zijn wij op zoek naar tijdelijke versterking van het cluster planeconomie.
Gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verwachten wij verdere groei. De voorzieningen zijn hoog en het behouden en versterken van het groen vinden wij belangrijk. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Er wordt in Amstelveen gewerkt aan grotere opgaven zoals de transformatie van bedrijventerrein Legmeer, De Scheg, verschillende middelgrote en grote binnenstedelijke herontwikkelingen en de verdieping/verbreding van de A9. Aalsmeer kent met Greenport, Green Park Aalsmeer, herontwikkelingen langs de voormalige N201, ontwikkelingen rond de dorpskern Kudelstaart en in Oosteinde tal van projecten voor woningbouw, recreatie en bedrijvigheid.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.
Kandidaatomschrijving
Je bent financieel specialist op het gebied van gebieds- en grondexploitaties en draagt daarbij zorg voor de brede financiële advisering, sturing en beheersing van gemeentelijke en particuliere projecten. Je hebt ervaring met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal. Hierbij kun je de adviezen in de projecten in hun context plaatsen. Daarnaast beheer je de lopende grondexploitaties. Je adviseert de projectleider, waar het gaat om de ontwikkelstrategie in relatie tot de financiële haalbaarheid en de risico’s, en draagt bij aan onderhandelingen met private partijen. Je hebt uitgebreide kennis van het werkveld van gebiedsontwikkeling, planeconomie, vastgoed rekenen en in de rol van adviseur. Je bent analytisch sterk, bezit over goede communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en hebt oog voor tegenstrijdige belangen.
Profiel:
- Relevante afgeronde HBO of WO-opleiding (bijvoorbeeld in de richting van ruimtelijke ordening & planologie, economie, civiele techniek/bouwkunde of vastgoed/makelaardij).
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in het vakgebied gebiedsontwikkeling.
- Minimaal 3 jaar ervaring als planeconoom in gemeentelijke organisaties.
- Ruime ervaring op het gebied van grondexploitaties en vastgoedberekeningen.
- Actuele kennis van wet- en regelgeving, waaronder in het bijzonder de Wro en het gemeentelijke kostenverhaal.
- Ervaring met (samen)werken met marktpartijen en contractvorming processen.
Competenties
Als planeconoom beschik je over de volgende competenties:
- Analytisch vermogen
- Nauwkeurigheid
- Samenwerken
- Zelfstandigh
- Besluitvaardigheid
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Organisatiegericht
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
Eisen
Referentie vereist
Referentie vereist
- VOG
- Verklaring van geheimhouding en integriteit
- Crediteuren
Gunningscriteria
Motivatiebrief
En geef aan hoe je ervaring hebt opgebouwd met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal bij gebiedsontwikkelingen.
De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.
Werkervaring
Werkervaring
Interview
- Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op donderdag 24 oktober tussen 09.00 en 11.30 uur en vinden online via Teams plaats.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.