Aanvraagnummer: 3485
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 20-24 uur in de week uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Gezien de complexiteit van de privacywetgeving en de wetten waar team OOV mee te maken heeft en de inhaalslag die op het gebied van privacy gemaakt moet worden, is externe (juridiche) ondersteuning nodig. Team OOV heeft ondersteuning nodig om een aantal DPIA's uit te voeren op o.a. PGAX en privacy checks op beleidsstukken.
Van de privacy jurist OOV wordt verwacht te ondersteunen bij de volgende processen en daar o.a. DPIA's (de daaruit volgende acties) en privacy checks op uit te voeren:
- Werkproces RIEC-convenant/aanpak ondermijning;
- Privacyprotocol ondermijning Gooise Meren;
- Werkproces gemeentesignalen;
- Werkprocessen PGA i.r.t. PGAX;
- Werkproces toepassing Wet BiBob;
- Hennepconvenant/Damoclesbeleid;
- TNO Tool Spookbewoning;
- Dataloket-analyse kwetsbaar gebied;
- Politiecijfers ViB;
- Prostitutiebeleid/Aanpak mensenhandel;
- Wet Aanpak woonoverlast;
- Aanpak Jeugdgroepen.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar jaren aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met privacy wetgeving binnen een overheidsinstelling;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met uitvoeren van DPIA's;
4. Aantoonbare kennis van de Wet Politiegegevens én Wet Bibob (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met privacy wetgeving bij een gemeente (20 punten);
6. In het bezit van certificaat CIPP/E (Certified Information Privacy Professional/Europe) en/of CIPM (Certified Information Privacy Manager) certificaat (20 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (10 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als privacy jurist OOV in de afgelopen 10 jaar (50 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
1. Je vindt het leuk om beleidsstukken en werkprocessen tegen het licht te houden en deze te verbeteren;
2. Je werkt net zo makkelijk zelfstandig als in teamverband;
3. Je weet je weg te vinden binnen de privacy wet- en regelgeving en kan makkelijk verbanden leggen met andere wet- en regelgeving;
4. Je hebt kennis van de privacyregels die gelden binnen openbare orde en veiligheid, zoals de Wet politiegegevens en de Wet Bibob.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op donderdag 5 september 2024 tussen 15.00 uur en 17.00 uur op het Gemeentehuis in Bussum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op woensdag 4 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 3 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.