Aanvraagnummer: 5753
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32 - 36
Tarief: €90 - €115 per uur
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 15-01-2025
Optie tot verlenging: twee (2) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 06-01-2025 08:30
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De privacy officer ondersteunt de organisatie met de wettelijke verantwoordelijkheid om aan de privacy regelgeving te voldoen en zorgt mede voor bescherming van persoonsgegevens van klanten, burgers en medewerkers. Dit doet hij/zij op de volgende manier.
De privacy officer vertaalt het beleid naar richtlijnen voor deelonderwerpen. De PO adviseert de organisatie over de concrete uitwerking en biedt ondersteuning waar dat nodig is.
Je maakt deel uit van de afdeling Concernzaken. Dit bevordert een onafhankelijke positionering.
Verantwoordelijkheden
- Je stimuleert het management om te handelen volgens de AVG en het nastreven van het door het college vastgestelde ambitieniveau.
- Je ondersteunt bij het opstellen van Privacy Impact Assessments en verwerkingsovereenomsten, op zodanige wijze dat deze ook daadwerkelijk totstandkomen.
- Je bent in- en extern het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot privacy.
- Je werkt samen met de FG. Je voorziet de Functionaris Gegevensbescherming zodanig van deze informatie op dat deze zijn rol zo goed mogelijk kan vervullen.
- Je houdt het openbare verwerkingsregister bij en ziet erop toe dat verwerkingsovereenkomsten worden opgesteld. Desgevraagd assisteer je hierbij.
- Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en het beheer van datalekken.
- Je monitort de noodzakelijke en daadwerkelijk geïmplementeerde privacy maatregelen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 15 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 32 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO werk- en denkniveau. De kandidaat heeft een opleiding gevolgd die relevant is voor deze functie. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.
3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied privacy. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.
4. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
5. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 6 januari 2025 8.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
60 %1. De kandidaat beschikt over relevante werkervaring bij een gemeente. Beoordeling: - De kandidaat beschikt niet over relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten). - De kandidaat beschikt over 1 tot 3 jaar relevante werkervaring bij een gemeente (3 punten). - De kandidaat beschikt over meer dan 3 jaar relevante werkervaring bij een gemeente (5 punten).
40 %2. De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens. Beoordeling: - De kandidaat beschikt niet over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (0 punten). - De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (5 punten).
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 115,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- helicopterview
- analytisch
- nauwkeurig
- onafhankelijk
- natuurlijk gezag
- verbindend
- teamplayer
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 9 januari 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.