Privacy Officer

Aanvraagnummer: 8802
Contractvorm: Detachering
Organisatie: BEL Combinatie
Locatie: Eemnes
Uren per week: 28 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BEL Combinatie mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de BEL Combinatie. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.
Opdracht
In deze afwisselende en brede functie adviseer je ons over privacy gerelateerde onderwerpen en lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van privacy. Dit doe je samen met de Chief Information Security Officer (CISO) en informatie- en IT-managers.
Als cluster Informatiemanagement adviseren wij direct, gevraagd en ongevraagd, aan management en bestuur. Dit doen we vanuit meerdere disciplines. We stellen het bestuur en het management in staat balans te houden tussen sturing en vertrouwen. In een dynamische omgeving ondersteun je medewerkers en management om gepast om te gaan met persoonsgegevens.
De functie van Privacy Officer bij de BEL Combinatie is heel divers. Samen met de CISO werk je aan het beschermen van persoonsgegevens. Door risico gestuurd te werken prioriteren we de werkzaamheden. Een belangrijk onderdeel van de functie is dat je actief de bewustwording bevordert.
Je bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van privacy vraagstukken. Je ondersteunt collega's bij de uitvoering van hun privacy gerelateerde werkzaamheden, en zoekt samen naar de mogelijkheden van de AVG en/of WPG.
Als Privacy Officer stel je documenten op zoals beleid, instructies en verwerkingsovereenkomsten. Daarnaast werk je samen met de afdeling bij het uitvoeren van Data protection impact assessments (DPIA's). Je stemt beveiligingsincidenten af met de betrokken teams, meldt datalekken bij de Autoriteit Persoonsgegevens en bewaakt de afhandeling van deze meldingen.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met risico gestuurd werken (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de wetgeving rondom privacy namelijk: AVG, Wpg én BRP (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Standvastigheid, je kunt ook ‘nee’ zeggen;
- Goed in samenwerken;
- Kan gemakkelijk schakelen tussen onderwerpen;
- Denkt in oplossingen;
- Wetgeving kunnen vertalen naar de praktijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 april 2025 en donderdag 24 april 2025. Het gaat om een gesprek van 1 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.