Privacy Officer

Logo van de regionale sociale dienst kromme rijn heuvelrug met een blauwe sinusgolflijn met een cirkel boven de laatste piek en gestileerde tekst eronder.

Aanvraagnummer: 3533
Organisatie: Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug
Locatie: Zeist
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-11-2024
Optie tot verlenging: maal maand(en)
Sluitingsdatum: 2024-09-05 09:00:00 agenda 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Bij de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) werken we aan een inclusieve samenleving waarin voor iedereen plek is. Daarom begeleiden wij klanten naar werk of een andere manier van participatie, zodat ze vanuit hun eigen kracht een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

Het sociaal domein is volop in ontwikkeling en dus zijn wij dat ook. Wij zoeken uitdrukkelijk de samenwerking op en werken zoveel mogelijk lokaal. Soms is dat nog pionieren en uitproberen, maar dat maakt het werken bij de RSD juist leuk. Wij zetten samen de schouders eronder en hebben hart voor de zaak. Spreekt dit je aan? Kom dan bij ons werken!

De RSD is een intergemeentelijke sociale dienst en biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien.

Omschrijving
Voor deze functie zoekt de RSD een enthousiaste persoonlijkheid die zich verantwoordelijk voelt om de RSD verder te professionaliseren op het gebied van privacy. Zoek jij een leuke uitdaging waarbij je kunt bijdragen aan veranderingen in de organisatie? Dan is dit wellicht jouw baan!

Als Privacy Officer versterk je het team Informatieveiligheid en Privacy, welke valt onder de Unit Financiën, Informatiemanagement en Facilitair (FIF). Het team bestaat naast jou uit een groep enthousiaste collega’s die professioneel samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren.

Binnen deze functie is ook de rol van Woo-contactpersoon opgenomen. De Woo (Wet open overheid) is onder andere bedoeld om de toegang tot informatie voor iedereen te verbeteren. In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor de burger. Deze rol is bedoeld om mensen snel, laagdrempelig en adequaat te helpen met vragen over de informatie waar zij naar op zoek zijn. 

Dit ga je doen

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren over processen, procesverbeteringen en privacyvraagstukken die volgens de richtlijnen van de AVG moeten worden ingericht en uitgevoerd.
  • Het inrichten, onderhouden en bewaken van het verwerkingsregister en het opstellen en beoordelen van privacy-overeenkomsten.
  • Het actueel houden van het privacy beleid en de daaruit voortkomende procedures.
  • Het begeleiden en uitvoeren van Data Protection Impact Assessments (DPIA).
  • Het adviseren over gemeentelijke werkprocessen zodat die als het nodig is aangepast kunnen worden aan de eisen van de AVG en Wpg.
  • Het zorgen voor een tijdige en correcte afhandeling van AVG-vraagstukken en -verzoeken van burgers en overige belanghebbenden en hierover rapporteren aan de Functionaris Gegevensbescherming.
  • Het coördineren en zorgdragen voor het opvolgen en uitvoeren van meldingen van datalekken en het adviseren over eventueel te nemen maatregelen.
  • Deelnemen aan projecten en hierin een adviserende en/of leidende rol op je nemen, afhankelijk van de complexiteit.
  • Het behandelen van publieke informatievragen als Woo-contactpersoon.

Hoe jij het verschil kunt maken

  • Met jouw HBO werk- en denkniveau ben je in staat verschillende vraagstukken te doorgronden en tegengestelde belangen te overbruggen.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring op het gebied van privacy, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie.
  • Je beschikt over kennis van ICT, AO/IC-processen, informatiebeveiliging en auditing in relatie tot de vastlegging van (persoons)gegevens, dit is een randvoorwaarde.
  • Met jouw uitdrukkingsvaardigheden ben je in staat op en met verschillende niveaus zowel mondeling als schriftelijk te communiceren, de juiste functionarissen te betrekken en de betrokkenheid en het draagvlak bij teams te vergroten.
  • Je bent flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit.

Deze competenties heb je in je

  • Samenwerken;
  • Netwerken;
  • Initiatief;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrokken;
  • Enthousiast.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een door de kandidaat zelf geschreven korte motivatie in het cv;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 32 uur per week;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als privacy officer;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van DPIA’s (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als privacy officer; (50 punten);
7. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
De CV’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemd profiel worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde “gunningscriteria”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die geselecteerd zijn in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De fysieke gesprekken bij de Regionale Sociale Dienst zijn gepland op dinsdag 10 september 2024. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 9 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De Regionale Sociale Dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 5 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

3533 - Privacy Officer