Aanvraagnummer: 6222
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en volop in ontwikkeling. Van een dorp met 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de rustige woonwijken en de kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Houten is mooi, groen, veilig en landelijk gelegen en kent veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en kwaliteit van Houten.
Als organisatie combineren wij denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd behalen we goede resultaten. Landelijke en regionale ontwikkelingen en ambities worden opgepakt met nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons om ambities te realiseren. We zoeken actief samenwerking met collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Dit maakt het fijn werken in Houten. De platte organisatiestructuur met 12 teams biedt veel ruimte voor initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Het team
Het team Informatie is een regieorganisatie en bestaat uit clusters zoals Advies, Regie, Geo, Functioneel Beheer, Helpdesk en Digitale Informatie Voorziening (DIV). Het team ondersteunt andere teams met informatie(technologie). Er werken circa dertig medewerkers, die ICT-dienstverlening verzorgen voor de gemeente Houten en enkele andere regionale overheidsorganisaties. Samen ondersteunen zij ruim 1.100 accounts op locaties in Nieuwegein, Utrecht, Wijk bij Duurstede en Houten. Het team zorgt voor een stabiele, betrouwbare ICT-architectuur en -infrastructuur en speelt in op veranderende eisen en nieuwe mogelijkheden. Collega’s sparren graag en werken samen aan mooie resultaten.
Opdracht
Je adviseert over processen en oplossingen binnen de organisatie. Je werkt samen met verschillende teams en processen. Je bent gesprekspartner voor collega’s, managers en medewerkers en stroomlijnt en borgt processen. Het verbeteren van kwaliteit, het verlagen van doorlooptijden en het verhogen van efficiëntie staan centraal.
Daarnaast:
• Leid je sessies om de business te betrekken bij het ontwikkelen van werkende processen.
• Heb je oog voor de impact van veranderingen op mensen, processen en relaties.
• Zorg je dat advies en ontwerp worden ondersteund door stakeholders.
• Stel je procesbeschrijvingen op met interne documentatie, interviews of groepssessies, inclusief controles zoals financiële rechtmatigheid en informatieveiligheid.
• Bevorder je de acceptatie van gestroomlijnde processen.
• Werk je samen met informatiemanagement, functioneel beheer en business owners aan de implementatie van processen.
• Onderhoud je kennis over bestaande kaders, regelingen, informatievoorzieningen, systeemvereisten, procedures en opleidingen.
• Beheer je de inrichting en rechten binnen de procesmodeleertool.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Bring your own device: de kandidaat brengt een eigen mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad mee.
2. Minimaal 4 jaar werkervaring als procesadviseur in de afgelopen 10 jaar.
3. Een afgeronde hbo-bacheloropleiding.
Gunningscriteria
4. Een afgeronde hbo-bacheloropleiding in Bestuurskunde (15 punten).
5. Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesoptimalisatie bij een gemeente (25 punten).
6. Een Lean-certificering op minimaal Green Belt-niveau (30 punten).
7. Werkervaring met implementatie en inrichting van applicaties en systemen (15 punten).
8. Werkervaring met Engage Process (10 punten).
9. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw/inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe de kandidaat voldoet aan het profiel.
Competenties
• Klantgericht
• Communicatief vaardig
• Samenwerken
• Analytisch vermogen
• Resultaatgericht
• Coachen en begeleiden
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen: maandag t/m vrijdag, in overleg.
Hybride werken: ja, in overleg. In eerste instantie voornamelijk op kantoor.
Planning
Gesprekken vinden plaats op maandag 13 januari 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
• De kandidaat beschikt over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van maximaal 6 maanden oud.
• Indien een opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat deze in het handelsregister geregistreerd conform Waadi.
Reactietermijn
De reactietermijn loopt tot dinsdag 7 januari 2025, 09.00 uur.