Fraud Blocker Procesmanager Cultuurhuis | Gemeente Baarn | ZZP Opdrachten

Procesmanager Cultuurhuis

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 6339
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 16-20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bij de gemeente Baarn werken ruim 155 medewerkers. Om onze ambities te realiseren, zoeken we enthousiaste mensen die bijdragen aan een transparante gemeente en die zich inzetten voor inwoners en organisatie.

Onze werkcultuur biedt uitdagende taken, korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Er zijn nauwe banden met het gemeentebestuur en het management. Bij ons werk je in verbinding met inwoners en collega’s van diverse vakgebieden. Een baan bij ons biedt verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te organiseren.

De organisatie is sterk in ontwikkeling. De gemeente Baarn richt zich op klantgerichtheid en het verbeteren van organisatie en dienstverlening. We zoeken regelmatig enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich in onze kernwaarden herkennen: samenwerken, duidelijkheid en verbinding.

Opdracht
We zoeken een intern projectleider/kwartiermaker voor de planontwikkeling en het ontwerp van het cultuurhuis. Dit wordt een multifunctionele accommodatie met als kernelementen het theater, de bibliotheek en andere culturele organisaties. In december 2024 behandelt de gemeenteraad het voorstel over de locatie en planontwikkeling.

Na goedkeuring werken we een inhoudelijk plan, huisvestingsplan, investeringsvoorstel en exploitatieprognose uit. Hierin betrekken we de bibliotheek, het theater en andere Baarnse culturele organisaties. Het definitief ontwerp volgt daarna. De uitvoering vraagt nauw overleg met gebruikers, omwonenden en betrokkenen.

Voor het ontwerpproces en de aanbesteding/uitvoering zal een bouwmanager worden ingehuurd. De werkzaamheden van de bouwmanager vallen niet onder deze uitvraag.

De intern projectleider/kwartiermaker is verantwoordelijk voor:

  1. Inventariseren van partners binnen het cultuurhuis naast het theater en de bibliotheek.
  2. Organiseren en regisseren van gesprekken met partners over de planvorming.
  3. Opleveren van een positioneringsnotitie en businesscase voor het cultuurhuis, inclusief inhoudelijke, huisvestings-, organisatorische en financiële exploitatie-aspecten. Inclusief commitment van partners.
  4. Voorbereiden en organiseren van project- en stuurgroepvergaderingen.
  5. (Voorbereiden van) bestuurlijke besluitvorming en adviseren van de portefeuillehouder.
  6. Aansturen van de bouwmanager.
  7. Betrekken van betrokken specialisten bij het project.
  8. Zorgdragen voor draagvlak bij alle betrokken partijen.
  9. Bewaken van informatie, participatie, budget en planning.

De opdracht kan door maximaal twee samenwerkende personen worden uitgevoerd.

Vereisten
1. Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider bij vergelijkbare opgaven (ver)bouw van een maatschappelijk/cultureel complex met meerdere gebruikers.
2. Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider/kwartiermaker bij organisatie- en businessplanontwikkeling met meerdere gebruikersorganisaties.
3. Minimaal 3 jaar ervaring bij of voor een gemeente.
4. Afgeronde hbo-opleiding.

Gunningscriteria
5. Minimaal 10 jaar ervaring als adviseur bij vergelijkbare projecten (30 punten).
6. Ervaring tijdens de planvormings- en ontwerpfase bij projecten met theater en bibliotheek inclusief belangenbehartiging van betrokkenen (25 punten).
7. Ervaring met het ontwikkelen van positionerings- en businessplannen voor multifunctionele culturele organisaties (20 punten).
8. Ervaring tijdens de uitvoeringsfase van projecten met theater en bibliotheek inclusief belangenbehartiging (15 punten).
9. Ervaring met implementatiefase van organisatievorming en exploitatie-inrichting (10 punten).

Vermeld in het cv duidelijk hoe je voldoet aan het profiel.

Competenties

  • Je bent medeverantwoordelijk voor de organisatie.
  • Je staat voor je werk en jezelf.
  • Je past je aan veranderende omstandigheden aan en blijft doelmatig handelen.
  • Je bereikt samen met belanghebbenden een gedragen resultaat.
  • Je herkent en speelt in op politieke en maatschappelijke signalen.
  • Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je wisselt informatie uit en handelt creatief en vernieuwend.

Functieschaal
Deze functie valt in schaal 12.

Benodigd aantal professionals
1-2 personen voor samen maximaal 16-20 uur. Dit mag door één bureau als duo worden ingevuld.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag tot en met vrijdag.

Planning
De gesprekken zijn gepland op donderdag 9 januari 2025 vanaf 11:00 uur. Uiterlijk woensdag 8 januari 2025 ontvangen geselecteerde kandidaten bericht.

Overige informatie

  • Een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) moet binnen één maand na start worden overlegd.
  • Structurele aanwezigheid op locatie wordt indien nodig afgestemd om reistijd te beperken.
  • Correspondentie en documenten worden bij voorkeur digitaal aangeleverd. Bij hardcopy wordt zoveel mogelijk duurzaam papier gebruikt.

Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.