Processpecialist – focusgebied continuïteit

Logo van provincie overijssel met een gestileerde letter "o" in blauw en roze, met de tekst "provincie overijssel" in grijs.

Aanvraagnummer: 4246
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Provincie Overijssel
Uren per week: 24 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, werken en te recreëren. Samen maken we Overijssel leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. We werken samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties voor de toekomst van onze provincie.

Organisatie
Je werkt mee aan ons ‘Continu verbeterprogramma’. Jouw focus ligt op het beschrijven en optimaliseren van de interne processen binnen BV I&D. De procesbeschrijvingen gebruiken we om continu te verbeteren. Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering, onderdeel van de eenheid Bedrijfsvoering. Deze eenheid zorgt ervoor dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen efficiënt kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich richten op de provinciale kernopgaven.

Opdracht
De provincie Overijssel is bezig met het beschrijven en vaststellen van alle processen. Zij wil inzichtelijk hebben:

  • Welke informatie wordt verwerkt;
  • Hoe deze door de organisatie beweegt;
  • Wat er precies mee wordt gedaan;
  • Wie toegang zou moeten hebben.

Je voert een Quickscan uit die leidt tot een inventarisatie van de interne processen binnen BV I&D. De quickscan moet resulteren in:

  • Een duidelijk overzicht van alle processen binnen BV I&D;
  • Een top 5 van processen uitgewerkt in Mavin;
  • Voorstel voor de uitwerking van overige processen met een inschatting van de globale planning en tijdsbesteding.

Verantwoordelijkheden
Als processpecialist ben je medeverantwoordelijk voor de methodiek van procesbeschrijving en -modellering binnen BV I&D. Je bent verantwoordelijk voor:

  • Adviseren over de passende methodiek en standaard voor procesbeschrijving en -modellering.
  • Uitvoeren van procesanalyses en in kaart brengen van processen binnen BV I&D.
  • Identificeren van verbeterpunten in bestaande processen.
  • Adviseren van management en stakeholders over procesoptimalisatie.
  • Zorgdragen voor documentatie en communicatie van procesbeschrijvingen en vastleggen binnen Mavim.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op mbo niveau 4;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als procesbeschrijver of -analist in de afgelopen 10 jaar;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesbeschrijver (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesanalist (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstelling (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Mavim of vergelijkbare software (15 punten);
7. Motivatie in het cv waarom u deze opdracht graag wilt doen (15 punten);
8. Beschrijf kwaliteiten nodig om deze opdracht succesvol uit te voeren met concrete voorbeelden (10 punten).

Vermeld in het cv in hoeverre u voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Competenties
- Communicatief sterk, je weet de juiste vragen te stellen;
- Analytisch en creatief, altijd op zoek naar oplossingen om te verbeteren;
- Resultaatgericht;
- Samenwerkingsgericht;
- Klantgericht en veranderingsbereid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9/10 en verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Standplaats: Zwolle, eenheid bedrijfsvoering Informatievoorziening & Digitalisering

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 16 oktober 2024 van 14:00 tot 16:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk dinsdag 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • De opdrachtgever vraagt om een Geheimhoudingsverklaring.
  • De opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK).
  • De opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet hij in het handelsregister geregistreerd staan als zodanig (conform Waadi).
  • Kandidaat krijgt een laptop en mobiel ter beschikking.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.