Aanvraagnummer: 6273
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene stad met een rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we een toegankelijke overheid; bereikbaar en betrokken. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijze zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. We maken slim gebruik van technologie en data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en regio gebeurt en zoeken de dialoog en samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professionaliteit, Inclusiviteit en Duurzaamheid. We blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, uiterlijk of voorkeuren.
Opdracht
Ben jij een procesgerichte verbinder, iemand die graag resultaten behaalt door samen te werken? Wij zijn op zoek naar een procesbegeleider/implementatieregisseur, die samen met de medewerkers, het management en de directie het bestuurlijk besluitvormingsproces verder ontwikkelt. Je zet het implementatieproces in beweging door steeds in overleg te bepalen welke stappen nodig zijn.
De belangrijkste doelen van deze opdracht:
- Vastleggen van werkprocessen zodat uniforme en terugvindbare werkwijzen ontstaan;
- Voorbereiden van de implementatie en in kaart brengen welke veranderingen er zijn per stakeholder in het proces;
- Duidelijkheid over de rollen van de verschillende belanghebbenden in dit proces;
- Het stimuleren van een cultuur van continu verbeteren, zodat werkprocessen periodiek geoptimaliseerd worden;
- Opstellen van hulpmiddelen zoals handleidingen en trainingen.
Vereisten
- Een afgeronde hbo-opleiding;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesmanagement;
- Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente;
- Beschikbaar vanaf 20 januari 2025 voor 24 uur per week.
Gunningscriteria
- Een afgeronde hbo-opleiding in bestuurskunde, bedrijfskunde of organisatiekunde (10 punten);
- Een afgeronde wo-opleiding in bestuurskunde, bedrijfskunde of organisatiekunde (20 punten);
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met procesmanagement (20 punten);
- In het bezit van een Lean-certificaat:
- Green Belt (10 punten);
- Black Belt (15 punten).
- Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider procesverbetering (20 punten);
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente met meer dan 75.000 inwoners (15 punten).
Competenties
- Verbindend;
- Overtuigend;
- Koersvast;
- Enthousiast.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 11 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd in overleg. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 14 januari 2025 tussen 10.00 en 12.00 uur. Uiterlijk vrijdag 10 januari 2025 krijgen uitgenodigde kandidaten bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De verwerkings- en screeningstijd bedraagt maximaal 8 weken. De kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
- Reiskosten woon-werkverkeer worden niet vergoed. Reiskosten voor werkgerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing (eigen mobiele telefoon met abonnement en laptop/tablet).
- Indien nodig moet de opdrachtnemer geregistreerd staan als personeelverstrekkend bedrijf (conform Waadi).
Reactietermijn
Reageren kan tot woensdag 31 december 2024 om 09.00 uur.