Aanvraagnummer: 5497
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 1 juni 2025
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
Je gaat aan de slag met uiteenlopende ondersteuningsvragen van inwoners, met de nadruk op jeugd, onveiligheid in gezinnen en complexe problematiek. Soms bied je zelf kortdurende ondersteuning en in andere gevallen zorg je voor de juiste indicaties en regisseer je trajecten. Samen met de ouders of jeugdige (en het netwerk) stel je een integraal actieplan op, waarbij men zelf de regie houdt (naar vermogen). Je werkt vanuit normaliseren en niet vanuit problematiseren. Je bevordert de eigen kracht van de inwoner en hun gezin. Er is oog voor de mogelijkheden binnen het eigen netwerk van de inwoner/gezin en de voorzieningen in het voorliggende veld.
Dit doe je door:
- Praktische uitvoering te geven aan de Jeugdwet en je weet moeiteloos te schakelen met andere werkvelden zoals de Participatiewet en welzijnsinstellingen;
- Actief te luisteren naar de wensen en behoeften van de inwoner. Je onderscheidt hoofd- van bijzaken en bekijkt samen wat er nodig is om problemen op te lossen;
- Aandacht te besteden aan de zelfredzaamheid en “eigen kracht” van de inwoner. Je houdt de verwachtingen realistisch: lichte ondersteuningsvragen worden zelf opgelost in het eigen netwerk of laagdrempelig in de zogenaamde 0e-lijn, zwaardere ondersteuningsvragen kunnen leiden tot een voorziening;
- Passende gespreksvoering met jeugdigen en ouders/verzorgers;
- Te werken vanuit normaliseren en niet vanuit problematiseren;
- Een ondersteuningsplan te maken aan de hand van je onderzoek en het besluit te formuleren in een beschikking;
- Zo nodig zelf (kortdurend) ondersteuning te bieden of te zorgen voor een match tussen de hulpvraag en partners in welzijn en/of richting geïndiceerde ondersteuning.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv met registratienummer en datum);
2. BYOD (bring your own device): de kandidaat dient gebruik te maken van een eigen laptop;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional.
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional (25 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie bij multiproblematiek en onveiligheid bij een gemeente of de jeugdbescherming (licht dit duidelijk toe in het cv) (45 punten);
6. Aantoonbare kennis van de sociale kaart in de omgeving Lekstroom (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Gidso (licht dit duidelijk toe in het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij/de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Minimaal een afgeronde HBO-opleiding;
- Uitstekende vaardigheid in gesprekstechnieken;
- Het vermogen om aan te sluiten bij en af te stemmen met inwoners, ook bij weerstand;
- Kennis van de Jeugdwet en het veiligheidskader in het bijzonder.
Beoordeling
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd voor eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie valt in functieschaal 10, gebaseerd op de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 13 december 2024. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 december 2024 bericht. Andere kandidaten worden na de gesprekken op de hoogte gesteld over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te staan in het handelsregister conform de Waadi.
Reactietermijn
Reageer tot uiterlijk dinsdag 10 december 2024, 09.00 uur.