Aanvraagnummer: 6789
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 36-40
Tarief: €150 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 11-02-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a lid 1 van de Waadi.
Opdracht omschrijving
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving werkzaamheden
Met het project KITA (Kadaster IT Aanbestedingen) wordt de huidige IT dienstverlening aangepast naar een toekomst vaste IT omgeving. Daarbij worden de organisatie, processen, techniek en levering ervan voorbereid om flexibel te kunnen blijven voldoen aan de wensen en eisen van de eigen organisatie, gebruikers, klanten, leveranciers en aan de enorm veranderende en afwisselende IT markt. In de projectaanpak is een onderverdeling gemaakt tussen de realisatie en transitie van de infrastructuur enerzijds en de transitie van applicatieomgeving anderzijds.
Op dit moment wordt hard gewerkt aan de realisatie van de nieuwe infrastructuur. Dit deel van het programma is onderverdeeld in 5 kavels om de nieuwe infrastructuur en organisatie in te richten (Service Integratie en Management (SIAM), Managed Security Services (MSS), Hybrid Cloud, Connectivity en Digital Workplace Services). Iedere kavel wordt door een projectleider aangestuurd. Daarnaast is de applicatie en datamigratie ten behoeve van de Kadaster dienstverlening in voorbereiding. Ook dit deel van het programma ken een eigen projectleider.
De programmamanager stuurt in samenwerking met de gedelegeerd opdrachtgever de gehele KITA projectorganisatie aan.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- Prince 2
- Agile
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Het (doen) uitvoeren van het transitieplan van het gehele programma (5 kavels).
- Het inhoudelijk ondersteunen aansturen van de projectleiders die verantwoordelijk zijn voor de 5 kavels.
- Het bijhouden en optimaliseren van de planning.
- Sturen op de risico’s van het programma en de risicobeheersing binnen de projecten.
- Het rapporteren aan de stuurgroep KITA en, indien nodig, aan de Directieraad van het Kadaster.
- Schakelen tussen strategische (Directieraad) en uitvoerende (projectissues) niveaus en een gesprekspartner zijn voor beide niveaus.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 24 -32uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in cloud-transitie projecten.
Aantoonbare ervaring in migratie van IT infrastructuren in samenhang met applicaties transitie.
Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
Aantoonbare ervaring in aansturen van een multi-vendor projectomgeving.
Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
Minimaal 5 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Competenties waar de kandidaat (overtuigend) over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Adviesvaardigheid; • Overtuigingskracht; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Proactief en initiatiefrijk; • Je hebt een can-do mentaliteit en denkt in oplossingen, niet in problemen; • Binnen het programma ben je een voorbeeld en een kartrekker.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
30 %U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
30 %U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 150,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 18 februari 2025 in Apeldoorn of via Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.