Programmasecretaris RES Achterhoek

Logo van de Gemeente Doetinchem, met de afkorting "[gD]" in grote blauwe letters gevolgd door de volledige naam in kleinere blauwe letters.

Aanvraagnummer: 8295
Organisatie: Gemeente Doetinchem
Locatie: Doetinchem / thuis
Uren per week: 28 per week
Tarief: 125 - 140 per uur
Duur van de opdracht: 8,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 14-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-04-2025 12:00

Deze opdracht is gesloten.



Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; } .fa:hover { opacity: 0.7; } .fa-facebook { background: #3B5998; color: white; } .fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; } .fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; } .fa-envelope { background: #808080; color: white; } .fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; } .fa-instagram { background: #125688; color: white; }


Opdracht omschrijving

De opdracht betreft het invullen van de rol van programmasecretaris van de RES Achterhoek. 

De rol van de programmasecretaris is van groot belang voor het goed functioneren van het programmateam. Deels door het op zich nemen van operationele taken maar zeker ook door het op strategisch niveau kritisch mee kunnen denken met de programmamanager. Hieronder geven we een beknopt overzicht van taken weer zoals wij die op dit moment zien. In overleg met de programmamanager kunnen wijzigingen aangebracht worden in het takenpakket van de projectsecretaris. 

Verantwoordelijkheden

Programmateamoverleg en werkgroepen

De programmasecretaris zal als secretaris deelnemen aan de werkgroep. In overleg met de programmamanager stelt zij/hij wekelijks een agenda op en deelt deze met de werkgroepleden. Daarnaast is zij/hij verantwoordelijk voor het bijhouden van de actie- en besluitenlijsten.

De werkgroep elektriciteit die werkzaam is onder de vlag van het programmateam heeft behoefte aan ondersteuning. In direct overleg met de trekker van de werkgroep draagt de programmasecretaris er zorg voor dat er een uitvoeringsplan wordt ontwikkeld en dat hier uitvoering aan wordt gegeven. Indien nodig kan de programmasecretaris ook de rol van projectleider van de werkgroep op zich nemen.

Programmasecretaris is tevens verantwoordelijk voor de aansturing van de activiteiten met betrekking tot communicatie voor de RES. Dit betekent onder meer afstemming met het gecontracteerde adviesbureau en de afstemming met andere gemeenten en de provincie over gezamenlijke communicatietrajecten. 

Regiegroep

In overleg met de programmamanager bereidt de programmasecretatis de regiegroep (circa 10 - 12 keer per jaar) voor. Ze inventariseert onderwerpen bij de leden, stelt samen met de programmamanager een agenda op en zal tijdens deze overleggen zorg dragen voor de verslaglegging en voor het opstellen van een actie- en besluitenlijst.

Bestuurlijk overleg

In de voorbereiding van het bestuurlijk overleg (circa 4 keer per jaar) draagt de programmasecretaris er zorg voor dat het secretariaat van de bestuurlijk trekker van de RES de afspraken organiseert. Daarnaast ondersteunt ze de programmamanager bij het opstellen van agenda en benodigde stukken en draagt ze bij door op strategisch bestuurlijk niveau mee te denken bij de opzet van de vergaderingen. Daarnaast ondersteunt ze de programmamanager bij het opstellen van verslagen en de actie- en besluitenlijsten van het overleg. 

RES 2,0, voortgangsrapportage en monitoring

In 2025 moet een herijking van de RES opgesteld worden en dient er een voortgangsrapportage opgesteld te worden in opdracht van NPRES. Onderdeel van beide stukken is ook het actualiseren van de monitoring van de voortgang van de RES. De programmasecretaris zal een belangrijke rol spelen bij het actualiseren van deze monitor en bij het opstellen van de rapportages en is tevens verantwoordelijk voor het ophalen van de benodigde data bij de gemeenten en verzorgd de afstemming met datalaGO en de partij achter de Allocator app.

Planning

Door het programmateam van de RES is er reeds een planning opgesteld voor het komende kalenderjaar. De programmasecretaris neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het actualiseren van deze planning en signaleert tijdig indien de planning in gevaar dreigt te komen. 

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april tot en met 31 decmember 2025 voor 28 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring binnen de energiesector in Nederland. Daarbij heeft de kandidaat minimaal 3 jaar werkervaring met werken aan duurzame energie projecten in de regio Achterhoek
Kandidaat heeft minimaal een WO opleiding afgerond

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %


Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Gunningscriteria Kwaliteit

20 %
Kandidaat heeft een academische opleiding gevolgd in de gebieden van techniek en/of economie.
40 %
Kandidaat heeft ruime ervaring met het zelfstandig leiden van projecten en programma's in de energiesector.
20 %
Kandidaat heeft ruime kennis en ervaring van het werken in gemeentelijke, regionale of provinciale overheden. Hierdoor heeft de kandidaat niet alleen goed zicht in de werkwijze van de publieke sector, maar heeft zij ook goede inzichten in bestuurlijke en politieke processen. Kennis van de Achterhoekse situatie is hierbij een pre.
20 %
Kandidaat heeft ervaring met (aansturen van) communicatie werkzaamheden van projecten en programma's met betrekking tot de opwek van duurzame energie

Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 125,00
Maximaal: € 140,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1. Sociale vaardidheden

2. Samenwerkingsvaardigheden

3. Complementariteit met de programmamanager

 

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op 8 of 9 april 2025 Gelieve hier rekening mee te houden.