Programmasecretaris RES Achterhoek
![Logo van de Gemeente Doetinchem, met de afkorting "[gD]" in grote blauwe letters gevolgd door de volledige naam in kleinere blauwe letters.](https://depubliekepartner.nl/wp-content/uploads/2024/05/Gemeente-Doetinchem.webp)
Aanvraagnummer: 8295
Organisatie: Gemeente Doetinchem
Locatie: Doetinchem / thuis
Uren per week: 28 per week
Tarief: 125 - 140 per uur
Duur van de opdracht: 8,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 14-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-04-2025 12:00
Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; } .fa:hover { opacity: 0.7; } .fa-facebook { background: #3B5998; color: white; } .fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; } .fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; } .fa-envelope { background: #808080; color: white; } .fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; } .fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Opdracht omschrijving
De opdracht betreft het invullen van de rol van programmasecretaris van de RES Achterhoek.
De rol van de programmasecretaris is van groot belang voor het goed functioneren van het programmateam. Deels door het op zich nemen van operationele taken maar zeker ook door het op strategisch niveau kritisch mee kunnen denken met de programmamanager. Hieronder geven we een beknopt overzicht van taken weer zoals wij die op dit moment zien. In overleg met de programmamanager kunnen wijzigingen aangebracht worden in het takenpakket van de projectsecretaris.
Verantwoordelijkheden
Programmateamoverleg en werkgroepen
De programmasecretaris zal als secretaris deelnemen aan de werkgroep. In overleg met de programmamanager stelt zij/hij wekelijks een agenda op en deelt deze met de werkgroepleden. Daarnaast is zij/hij verantwoordelijk voor het bijhouden van de actie- en besluitenlijsten.
De werkgroep elektriciteit die werkzaam is onder de vlag van het programmateam heeft behoefte aan ondersteuning. In direct overleg met de trekker van de werkgroep draagt de programmasecretaris er zorg voor dat er een uitvoeringsplan wordt ontwikkeld en dat hier uitvoering aan wordt gegeven. Indien nodig kan de programmasecretaris ook de rol van projectleider van de werkgroep op zich nemen.
Programmasecretaris is tevens verantwoordelijk voor de aansturing van de activiteiten met betrekking tot communicatie voor de RES. Dit betekent onder meer afstemming met het gecontracteerde adviesbureau en de afstemming met andere gemeenten en de provincie over gezamenlijke communicatietrajecten.
Regiegroep
In overleg met de programmamanager bereidt de programmasecretatis de regiegroep (circa 10 - 12 keer per jaar) voor. Ze inventariseert onderwerpen bij de leden, stelt samen met de programmamanager een agenda op en zal tijdens deze overleggen zorg dragen voor de verslaglegging en voor het opstellen van een actie- en besluitenlijst.
Bestuurlijk overleg
In de voorbereiding van het bestuurlijk overleg (circa 4 keer per jaar) draagt de programmasecretaris er zorg voor dat het secretariaat van de bestuurlijk trekker van de RES de afspraken organiseert. Daarnaast ondersteunt ze de programmamanager bij het opstellen van agenda en benodigde stukken en draagt ze bij door op strategisch bestuurlijk niveau mee te denken bij de opzet van de vergaderingen. Daarnaast ondersteunt ze de programmamanager bij het opstellen van verslagen en de actie- en besluitenlijsten van het overleg.
RES 2,0, voortgangsrapportage en monitoring
In 2025 moet een herijking van de RES opgesteld worden en dient er een voortgangsrapportage opgesteld te worden in opdracht van NPRES. Onderdeel van beide stukken is ook het actualiseren van de monitoring van de voortgang van de RES. De programmasecretaris zal een belangrijke rol spelen bij het actualiseren van deze monitor en bij het opstellen van de rapportages en is tevens verantwoordelijk voor het ophalen van de benodigde data bij de gemeenten en verzorgd de afstemming met datalaGO en de partij achter de Allocator app.
Planning
Door het programmateam van de RES is er reeds een planning opgesteld voor het komende kalenderjaar. De programmasecretaris neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het actualiseren van deze planning en signaleert tijdig indien de planning in gevaar dreigt te komen.
Eisen
Beschikbaarheid
Overige eisen
Gunningscriteria
Sortering
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 140,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
1. Sociale vaardidheden
2. Samenwerkingsvaardigheden
3. Complementariteit met de programmamanager
Interviewfase
Beschrijving (uitleg)
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op 8 of 9 april 2025 Gelieve hier rekening mee te houden.
Contactgegevens
Boekweitland 32
3764ZL Soest
Nederland
Tel/WhatsApp: 035-2063100
Mail: info@depubliekepartner.nl
KVK: 95135375
BTW: NL867016589B01
Regio's
ZZP opdrachten Flevoland
ZZP opdrachten Zuid-Holland
ZZP opdrachten Zeeland
ZZP opdrachten Friesland
ZZP opdrachten Overijssel
ZZP opdrachten Utrecht
ZZP opdrachten Noord-Brabant
ZZP opdrachten Groningen
ZZP opdrachten Drenthe
ZZP opdrachten Gelderland
ZZP opdrachten Limburg
Vakgebieden
ZZP opdrachten Communicatie en Voorlichting
ZZP opdrachten Financiën en Economische zaken
ZZP opdrachten ICT en Automatisering
ZZP opdrachten Infrastructuur en Civiele Techniek
ZZP opdrachten Juridisch en Regelgeving
ZZP opdrachten Onderwijs en Opleiding
ZZP opdrachten Openbare Orde en Veiligheid
ZZP opdrachten Project en Programmamanagement
ZZP opdrachten Ruimtelijke Ordening en Milieu
ZZP opdrachten Sociaal Domein en Maatschappelijke Ontwikkeling