Project Management Officer – FEC | Senior

De afbeelding toont het woord "Rabobank" in blauwe, vetgedrukte en cursieve letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 14428
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Rabobank
Locatie: Utrecht
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 11-07-2025 08:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Details:
• We zijn op zoek naar 3 FTE;
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers mogen slechts 2 kandidaat aanbieden. Mochten er door één partij meerdere kandidaten aangeboden worden, dan zullen wij alle kandidaten moeten afwijzen.

Aandachtspunten:
We zijn op zoek naar een echte aanpakker/ doener met minimaal 6 jaar PMO ervaring binnen een complexe organisatie. De kandidaat moet vloeiend Nederlands en Engels spreken. Het is een pré wanneer de kandidaat al ervaring heeft binnen FEC maar dit is niet vereist.

De functie:
Met jouw communicatieve en organisatorische vaardigheden lever jij een essentiële bijdrage aan verschillende projecten en programma’s met als doel het verder verbeteren van Financial Economic Crime (FEC).

Jij & jouw functie
Als FEC Project Managent Officer ben je de belangrijkste schakel op het gebied van communicatie, planning en rapporteren naar een hoger niveau en ben je een betrouwbare ondersteuner. Je bent onderdeel van de nieuw opgezette afdeling FEC Chief of Staff.

De afdeling Chief of Staff van FEC, die rechtstreeks rapporteert aan de CFECO, heeft de opdracht om de operationele prestaties van FEC te stimuleren, te adviseren, te monitoren en kritisch te beoordelen, evenals de strategische richting en de afstemming van organisatie- en FEC doelstellingen. Tegelijkertijd is de Chief of Staff afdeling direct verantwoordelijk voor het strategisch toezicht op MI/BI, het businessmanagement richting de CFECO en voor overkoepelende of strategische FEC-projecten waar nodig. Als Project Management Officer (PMO), kun jij het verschil maken!

Samen bereiken we meer dan alleen
Samenwerking en communicatie staan centraal in alles wat we doen. We zoeken een PMO-professional met een sterke focus op resultaat en die goed samenwerkt met verschillende bedrijfsonderdelen en projectmanagers binnen een grote, dynamische omgeving. Tijdige en adequate communicatie is van groot belang, aangezien beoordelingen en goedkeuringen op verschillende niveaus strikt en zorgvuldig moeten worden beheerd.

Top verantwoordelijkheden
De belangrijkste taak van jou als PMO-er, is het samenwerken met verschillende belangrijke stakeholders en het bewaken en rapporteren van voortgang en acties. Daarnaast
• Ondersteun je bij het opstellen en onderhouden van projectplanningen en roadmaps;
• Monitor je voortgang, risico’s en issues binnen projecten;
• Voorbereiden van stuurgroep- en projectteammeetings;
• Opstellen van rapportages en dashboards voor interne en externe stakeholders;
• Beheer van projectdocumentatie en kwaliteitscontrole;
• Signaleren van verbetermogelijkheden in projectprocessen.

Jij en jouw talenten
Een goed georganiseerde en gestructureerde manier van werken, gecombineerd met sterke communicatieve vaardigheden als onderdeel van jouw PMO-rol, maakt ons team compleet. Als PMO zoek je actief samenwerking en maak je het verschil voor de organisatie.

Daarnaast is het belangrijk dat je jezelf herkent in het volgende:
• Opleidings-/werk- en denkniveau: HBO of WO-opleiding, bij voorkeur in bedrijfskunde, projectmanagement of vergelijkbare richting;
• Minimaal 6 jaar ervaring in een PMO rol binnen een complexe organisatie;
• Uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden, in het Nederlands én in het Engels;
• Ervaring met projectmanagement;
• Een kritische houding met een hands-on mentaliteit en een “can-do” instelling;
• Ervaring met het aansturen en uitdagen van (virtuele) projectteams;
• Ervaring met werken in een complexe, internationale stakeholderomgeving en acties voortzetten met stakeholders die niet aan jou rapporteren;
• Ervaring met het schrijven van rapporten voor senior management en aantoonbare storytelling-vaardigheden;
• Kennis van bancaire diensten en producten evenals ervaring binnen het FEC domein zijn een pré.

Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.

Aanvullende informatie:
• Er wordt hybride gewerkt, volgens het Rabobank @anywhere principe;
• Let op: loondienst-midlance constructies zijn conform Rabobankbeleid niet toegestaan. Geen kandidaten aanbieden via deze constructie. Controle vindt tevens plaats tijdens de screening;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Rabobank) cao. Deze inzet valt in schaal 9 van de Rabobank cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij - Rabobank is aangeboden;
• Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!