Project Manager – Sourcing Program | Unit: BTO

Aanvraagnummer: 10032
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: TenneT
Locatie: Arnhem / Hybride
Uren per week: 32 - 40 per week
Tarief: 120 per uur
Duur van de opdracht: 7,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 19-05-2025
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 02-05-2025 14:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Voor TenneT zijn we op zoek naar een ervaren Project Manager Sourcing
Functie:
Als Projectleider speel je een sleutelrol in het managen en succesvol realiseren van categorieovergangen binnen het Sourcing Programma van TenneT. Jij weet als geen ander hoe je verschillende belanghebbenden verbindt en zorgt voor een effectieve uitvoering van projecten. Je bent verantwoordelijk voor het leiden en coördineren van meerdere BTO Sourcing-transities, waarbij je een brug slaat tussen strategische doelstellingen en operationele implementatie.
Je wordt onderdeel van het kernteam van het Sourcing Programma, waar je samenwerkt met ervaren professionals aan effectieve, efficiënte en duurzame transities die goed worden ingebed in de BTO-organisatie, met name in de orkestratie-organisatie.
Een transitie bestaat doorgaans uit het contracteren van de overeengekomen sourcingoplossing, waarvoor bijvoorbeeld een Europese aanbesteding vereist kan zijn. Na het contracteren moet de nieuwe dienst/oplossing worden geïntegreerd in de BTO-organisatie, inclusief de implementatie binnen de orkestratiefunctie.
Je belangrijkste werkzaamheden onder elkaar:
• Projectmanagement en implementatie – Je leidt 2 tot 3 projecten tegelijk en bewaakt voortgang, kwaliteit en scope. Je past zowel Agile- als Waterfall-methodieken toe, afhankelijk van wat de situatie vraagt.
• Stakeholdermanagement en samenwerking – Je verbindt BTO-leads, interne teams en externe partijen, en zorgt voor duidelijke communicatie en gezamenlijke doelstellingen.
• Risico- en issuemanagement – Je signaleert risico’s tijdig, lost issues op en verwijdert obstakels om het projectverloop te versnellen.
• Besluitvorming en prioriteiten – Samen met het programmateam en BTO-eigenaren zorg je voor tijdige en onderbouwde besluiten over prioriteiten en eventuele wijziging van de scope.
• Integratie en acceptatie in de keten – Je zorgt ervoor dat contracten, diensten en oplossingen goed zijn geïntegreerd in de BTO-organisatie.
• Samenwerking met externe partners – Je stuurt externe partijen aan en werkt nauw samen met vendor management, inkoop, leveranciers en onderaannemers om een optimale samenwerking te realiseren.
Gevraagd:
• Minimaal 5 a 10 jaar relevante werkervaring in projectmanagement, waarvan een significant deel in IT-gerelateerde projecten, bij voorkeur in de energiesector of binnen andere complexe organisatiestructuren.
• Ervaring met Agile & Waterfall – Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met zowel Agile softwareontwikkeling als traditionele Waterfall-projecten.
• Ervaring met IT Vendor- en Contractmanagement – Je hebt gewerkt in projecten waarin leveranciersbeheer, aanbestedingen of contractmanagement centraal stonden.
• Sterk in stakeholdermanagement – Je bent bedreven in het bouwen en onderhouden van relaties met interne en externe belanghebbenden, inclusief leveranciers, consultants en ketenpartners.
• Analytisch en besluitvaardig – Je maakt strategische keuzes, kunt schakelen op verschillende niveaus en behoudt het overzicht in dynamische situaties.
• Projectmethodieken – Denk aan Prince2, SAFe, AgilePM, IPMA of vergelijkbare frameworks.
• Taalvaardig – Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend (zowel mondeling als schriftelijk), en hebt een zeer goede beheersing van het Engels.
• Proactieve en resultaatgerichte houding – Je bent hands-on, toont eigenaarschap en weet duurzame impact te maken in een veranderende organisatie.
• Affiniteit met personele trajecten, waarbij je bijdraagt aan het bepalen van benodigde capaciteit, het begeleiden van teaminzet en het afstemmen met HR en lijnmanagers om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen binnen de transities.
Soft skills:
• Sterke communicatieve vaardigheden – Je weet complexe informatie helder over te brengen aan verschillende doelgroepen, van technisch specialisten tot senior management.
• Organisatiesensitiviteit – Je begrijpt hoe besluitvorming werkt binnen een grote organisatie en weet hier effectief op in te spelen.
• Samenwerkingsgerichtheid – Je bouwt bruggen tussen teams, disciplines en externe partners, met oog voor ieders belangen.
• Verandervermogen – Je bent in staat om anderen mee te nemen in veranderingstrajecten en stimuleert een positieve houding ten opzichte van vernieuwing.
• Probleemoplossend denken – Je signaleert knelpunten snel en komt met pragmatische en structurele oplossingen.
Overige:
• VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten;
• Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd;
• Kandidaat dient minimaal 32-40 uur per week beschikbaar te zijn;
• Locatie: Arnhe, Rijnpoort | 2 - 3 dagen x week op kantoor - Donederag vaste dag.
Aanvullende informatie:
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 8 van de TenneT cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands.
Screening:
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening. De VOG-aanvraag is onderdeel van de screening vanuit , de VOG dient binnen te zijn voordat de kandidaat mag starten;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
Beschikbaarheid:
• Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
•