Aanvraagnummer: 3085
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 32 per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 4 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 26-08-2024 10:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Werken als Projectadviseur bij de gemeente Haarlemmermeer betekent …
- dat jij met jouw advieswerk direct bijdraagt aan het optimaliseren en versnellen van processen die zorgen dat we betere resultaten behalen;
- dat je zelf deel uitmaakt van dynamische projectteams met grote ambities op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, zoals woningbouw, duurzaamheid en infrastructuur;
- dat jouw werk daadwerkelijk hét verschil maakt en een bijdrage levert aan de toekomstige inrichting van de leefomgeving van onze inwoners en ondernemers van de Haarlemmermeer.
Bij de gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor ruim 160.000 inwoners. Dit doe je samen met 1.250 collega's vanuit ons gemeentehuis in Hoofddorp. Onze gemeente kent zowel stedelijke dynamiek als een dorps karakter. Daartussen vind je prachtige natuur, rijke historie en landbouwgrond. Dat betekent dat je in je werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Enkele voorbeelden van ambitieuze projecten waar we nu aan werken zijn de ontwikkeling van het centrum van Badhoevedorp, Hoofddorp en Nieuw-Vennep en het stationsgebied in Hoofddorp. Woningbouw is belangrijk, maar ook het ontwikkelen van PARK21, een mooi recreatiegebied tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep of de aanleg van nieuwe infrastructuur in de gemeente maakt een belangrijk onderdeel uit van onze portefeuille. Kom jij met ons in beweging en daag je ons uit met jouw frisse blik?
Jouw rol als Projectadviseur
Het verbinden van mensen zit in jouw DNA. Als projectadviseur voor projecten in onze buitenruimte sta je in contact met alle betrokkenen bij een project. Je werkt nauw samen met de programma- en projectmanagers en bent verantwoordelijk voor het totale proces van ambtelijke en bestuurlijke afstemming en prioritering. Jij schrijft en levert notities, (voortgangs-)rapportages en besluitvormingsnota’s aan bij de relevante beslissers, zoals de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever, het college van Burgemeester en Wethouders en de gemeenteraad. Daarnaast maak je ook inhoudelijke annotaties wanneer nodig. Jouw politieke sensitiviteit komt je dagelijks goed van pas.
Gedurende de looptijd van gebiedsontwikkelingen verandert er veel. Er wordt bijvoorbeeld nieuw beleid gemaakt en marktomstandigheden kunnen veranderen. Dat maakt dat jij mede de oren en ogen bent van onze projectteams. Je signaleert knelpunten, adviseert over oplossingen en onderneemt acties ter verbetering. Je stuurt samen met jouw project- of programmamanager actief op de bespreekpunten en acties van zowel de ambtelijke, als de bestuurlijke overleggen. Ook help je de voortgang te bewaken. Je schrijft of redigeert de voorstellen, die namens de projectmanagers worden verzonden. Je bent aanspreekpunt voor de secretariële ondersteuning met betrekking tot het project. Verbinden, samenwerken, motiveren en communiceren zijn dé vaardigheden die jou op het lijf staan geschreven.
Waar ga je werken
Je komt te werken in cluster Projecten. Hier zijn ongeveer 80 collega’s werkzaam. Het cluster Projecten zorgt ervoor dat de gemeente Haarlemmermeer opgaven in het fysiek domein op een professionele project- en programmamatige wijze uitvoert. Het cluster Projecten bestaat daarvoor uit vier subteams: Bedrijfsbureau, Senior Project- en Programmamanagement, Projectmanagement en Project Management Office (PMO). De groep projectadviseurs bestaat uit 9 collega’s en maakt deel uit van het team PMO.
Kandidaatomschrijving
Dit zoeken we in jou
Je bent een stevige sparringpartner voor onze programma- en projectmanagers en bijt je graag vast in een stevige uitdaging. Gebiedsontwikkeling heeft je interesse. Je bent een samenwerker pur-sang en legt en onderhoudt makkelijk contacten. Daarnaast ben je je bewust van de politiek gevoelige omgeving waarin wij werken en heb je ervaring met en kennis van de ambtelijke en bestuurlijke processen. Je beschikt over analytische vaardigheden, bent stressbestendig en hebt een goede dosis overtuigingskracht. Je bent in staat mee te denken en bent sterk in het plannen, voorbereiden en uitvoeren van een project. Daarnaast ben je resultaatgericht, doortastend en flexibel.
Verder heb je:
- Ervaring als (project)adviseur of projectsecretaris binnen de (lokale) overheid of een verwante organisatie;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Het vermogen om complexe onderwerpen te structuren, te analyseren en beheersbaar te maken.
- Een afgeronde HBO-WO opleiding, bijvoorbeeld in de richting Bestuurskunde, (Project-) Management of Communicatie;
- Minimaal 5 jaar ervaring als (project)secretaris in het openbaar bestuur;
- Ruime ervaring in het schrijven van bestuurlijke stukken;
- Kennis van en ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
- Het vermogen om complexe onderwerpen te structuren, te analyseren en beheersbaar te maken.
Aanvullende informatie:
• de kandidaat is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;
• er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;
• facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;
• het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
• de uitvraag betreft een all-in uurtarief;
• eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
• van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;
• indien detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.
Eisen
- Ingevulde en getekende integriteitsverklaring externen
- Bewijs van inschrijving als uitlener in KvK (print van www.waadicheck.nl)
- VOG (niet ouder dan 6 maanden)
- Blanco factuur
Gunningscriteria
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Waarom wil je werken bij de gemeente Haarlemmermeer?
- Waarom spreekt de functie je aan?
- Waarom denk je geschikt te zijn voor deze functie?
- Heldere schrijfstijl;
- Mate van overtuigingskracht.
Functiespecifieke werkervaring I
- 5-7 jaar (5 %)
- 7-10 jaar (10 %)
- Minimaal 10 jaar (15 %)
Functiespecifieke ervaring II
- 2-5 stukken per jaar (5 %)
- 6-10 stukken per jaar (10 %)
- Minimaal 10 stukken per jaar (15 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Mate van enthousiasme;
- Mate van kennis en ervaring gebiedsontwikkelingen;
- Mate van aansluiting/match met het team;
- Mate van doorzettings- en incasseringsvermogen;
- Mate van kennis en ervaring besluitvormingsstukken;
- Mate van ervaring met advisering aan en omgang met het college van B&W en de gemeenteraad;
- Werken in teamverband en met externe partijen;
- Houding en gedrag;
- Flexibiliteit.
Aan deze criteria wordt maximaal 15% toegekend.
- Schrijfopdracht. De schrijfopdracht heeft tot doel om de kwaliteit van het schrijven van bestuurlijke stukken en het werken onder tijdsdruk te toetsen. De schrijfopdracht wordt tijdens het sollicitatiegesprek besproken. Aan dit criterium wordt maximaal 10% toegekend.
Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 36 op donderdag 5 september 2024.
Onderdeel van het sollicitatiegesprek is de bespreking van een schrijfopdracht. De schrijfopdracht wordt aan de top 3 op dinsdag 3 september om 12.00 uur via de bureaus verstrekt en dient aangeleverd te worden voor 9.00 uur op woensdag 4 september 2024 bij recruiter Jantien de Waard. De opdracht zal het schrijven van een raadsbrief omvatten, waarin de gemeenteraad geïnformeerd wordt over een actualiteit. Specifieke details voor deze schrijfopdracht volgen bij de uitnodiging voor het gesprek.