Fraud Blocker Projectcommunicatie (i.v.m. zwangerschapsverlof) - ZZP

Projectcommunicatie (i.v.m. zwangerschapsverlof)

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 3484
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Het team Communicatie zoekt een senior communicatieadviser. Iemand met een heldere visie op het communicatievak, met strategisch inzicht, tactisch sterk en bereid om de handen uit de mouwen te steken. Je hebt gevoel voor bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen. Het accent van de werkzaamheden ligt op de ondersteuning en advisering binnen grote projecten op het gebied van Ruimtelijke Ordening en het Sociaal Domein. Je staat als senior communicatieadviseur stevig in je schoenen, je bent in staat complexe materie snel te doorgronden, je stelt zelfstandig plannen op en voert deze ook uit. Daarbij word je ondersteund door collega's uit het team.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior communicatieadviseur op grote politiek sensitieve projecten;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als senior communicatieadviseur op grote politiek sensitieve projecten;
4. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstelling;

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior communicatieadviseur op politiek sensitieve projecten (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in communicatie rondom asielzoekers/Oekraïners/vluchtelingenproblematiek (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen én uitvoeren van communicatieadvies (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met omgevingscommunicatie/bewonersparticipatie (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Een korte motivatie geschreven door de kandidaat zelf, waarom deze opdracht aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent (10 punten)
10. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar als senior communicatieadviseur bij een gemeente (5 punten);
11. Per direct beschikbaar voor 36 uur per week (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Inlevingsvermogen: (bestuurlijk) sensitief en omgevingsbewust;
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk:
  • Samenwerker;
  • Initiatiefrijk en proactief;
  • Representatief en zichtbaar;
  • Goede ideeën weten om te zetten naar concrete acties;
  • Kan op meerdere borden tegelijk schaken;
  • Bereid communicatiedienst te draaien;
  • Is proactief en flexibel in een organisatie die continu aan verandering onderhevig is.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen.”

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die geselecteerd zijn in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  •        Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  •        Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg / hybride. 

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 38 (maandag 16 september 2024 tot en met vrijdag 20 september 2024).  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 september 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie 
1.    Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  1. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de opdrachtgever te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  2. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
  3. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

o    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  1. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 
  2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 september 2024, 09.00 uur Tot die tijd kunt u reageren.