Aanvraagnummer: 7685
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 24 - 36 per week
Tarief: 95 - 115 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 20-05-2025
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 19-03-2025 08:30
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Projectjurist Oekraïne.
De projectjurist adviseert het project 'Opvang en zorg Oekraïne' op alle juridische vraagstukken binnen het brede werkveld van het project. De juridische vraagstukken hebben onder meer betrekking op het ruimtelijk ordeningsrecht, aanbestedingsrecht, vreemdelingenrecht, openbare orde & veiligheid en privaatrecht. De projectjurist is in staat om snel te schakelen, juridische aandachtspunten in kaart te brengen, coördineert het uitzetten van de adviesvragen bij de juridisch specialisten, zorgt voor scherpte en verband in de juridische adviezen, zorgt voor tijdige juridische advisering en signaleert ontwikkelingen op juridisch gebied. Hierbij adviseert de projectjurist vanuit de behoefte van de projectorganisatie en werkt hij samen met de projectleider van het project 'Opvang en zorg Oekraïne'. De projectjurist zorgt er vervolgens voor dat zijn adviezen worden vertaald en verwerkt in regelgeving, beleid en voorstellen aan het bestuur.
De projectjurist die wij zoeken heeft een stevige breed georiënteerde basis in het publiekrecht en heeft bij voorkeur ook (affiniteit met) privaatrecht. Daarnaast is de projectjurist doortastend, besluitvaardig, oplossingsgericht en politiek sensitief.
Verantwoordelijkheden
De projectjurist is verantwoordelijk voor tijdige juridische advisering van het project 'Opvang en zorg Oekraïne', rekening houdend met de behoefte van de projectorganisatie. Daarbij draagt de projectjurist zorg voor het gecoördineerd uitzetten van adviesvragen bij de juridisch specialisten en het aanbrengen van scherpte en verband in de adviezen.
Daarnaast zorgt de projectjurist voor vertaling van de adviezen in regelgeving, beleid, besluiten en voorstellen aan het bestuur.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 20 mei 2025 tot en met 19 mei 2026, voor 24 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer twaalf (12) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat heeft een afgeronde WO/Master opleiding Rechten of een afgeronde HBO-Rechten opleiding met aantoonbaar WO werk- en denkniveau. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.
3. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring op een breed publiekrechtelijk werkveld binnen gemeenten. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.
4. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
5. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 19 maart 2025 08.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
6. De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
7. Het is opdrachtnemer bekend dat de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne aan grote schommelingen onderhevig is. Gedurende de looptijd van de overeenkomst kunnen het aantal vluchtelingen aanzienlijk toenemen of afnemen en zelfs tot 0 worden gereduceerd. Indien gedurende de looptijd van de Overeenkomst de situatie rondom de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne veranderd en hierdoor andere inspanningen van de gemeente worden gevraagd dan in de huidige situatie kan worden voorzien, dan kan dit leiden tot tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst. In geval van tussentijdse beëindiging om deze reden bedraagt de opzegtijd 1 maand, ingaande op de 1e van de maand volgend op de opzegging.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %1. De kandidaat heeft relevante werkervaring met het werken bij een gemeentelijke organisatie en/of een overheidsinstantie. Beoordeling: - de kandidaat heeft tot drie jaar werkervaring (0 punten). - de kandidaat heeft drie tot vier jaren werkervaring bij een overheidsinstantie (1 punt). - de kandidaat heeft drie tot vier jaren werkervaring bij een gemeente (2 punten). - de kandidaat heeft vier of meer jaren werkervaring bij een overheidsinstantie (3 punten). - de kandidaat heeft vier of meer jaren werkervaring bij een gemeente (5 punten).
35 %2. De kandidaat heeft aantoonbare stevige breed georiënteerde basis in het publiekrecht en kent de weg in het algemene bestuursrecht, vreemdelingenrecht, sociaal domein, ruimtelijk domein en/of privaatrecht. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende cv en motivatie. Puntenscore: - Onvoldoende: geen relevante werkervaring (0 punten). - Matig: zeer beperkte relevante werkervaring (2 punten). - Voldoende: relevante en stevige werkervaring op 2 rechtsgebieden (3 punten). - Goed: relevante en stevige werkervaring op 3 rechtsgebieden (4 punten). - Zeer goed: relevante en stevige werkervaring op 4 of meer genoemde rechtsgebieden (5 punten).
35 %3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur en/of projectjurist en in het schrijven van beleidsnotities, regelgeving en besluiten. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende cv en motivatie. Puntenscore: - Onvoldoende: voldoet aan geen van de gestelde eisen (0 punten). - Matig: geen ervaring als adviseur/projectjurist wel in schrijven (2 punten). - Voldoende: ervaring als adviseur of projectjurist en in schrijven (3 punten). - Goed: veel ervaring als adviseur of projectjurist (4 punten). - Zeer goed: veel ervaring als adviseur en projectjurist en in schrijven (5 punten).
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 95,00
Maximaal: € 115,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- de kandidaat is doortastend en besluitvaardig;
- de kandidaat is overtuigend;
- de kandidaat is oplossingsgericht;
- de kandidaat is bestuurlijk sensitief;
- de kandidaat heeft goede communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op dinsdag 25 maart 2025 tussen 13.00 en 16.30 uur, op locatie het Stadhuis in Apeldoorn. Gelieve hier rekening mee te houden.