Aanvraagnummer: 5695
Organisatie: Gemeente IJsselstein
Locatie: IJsselstein
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatieonderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht, met ruim 33.000 inwoners en een gezellig historisch centrum. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over zeven teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De kernwaarden zijn vakmanschap, pragmatisch werken en samenspel.
Opdracht
De gemeente IJsselstein wil woningen realiseren via twee lopende trajecten:
1. Europakwartier-Oost
Het gebied Europakwartier-Oost ligt aan de oostzijde van IJsselstein en biedt veel ontwikkelingskansen. In maart 2022 stelde de gemeenteraad een Nota van Uitgangspunten vast, waarin ruimte is voor circa 135 woningen. De opdracht omvat het wijzigen van het Omgevingsplan, overeenkomsten sluiten met grondeigenaren en woningcorporatie, en het starten van een aanbestedingsprocedure.
Planning Europakwartier-Oost:
Q1 2025: Overeenkomst sluiten
Q2 2025: Start Omgevingsplanprocedure
Q3 2025: Besluitvorming Omgevingsplan
Q4 2025: Start aanbestedingsprocedure
2. IJsseloevers – Robaterrein
Voor het Robaterrein vraagt initiatiefnemer Heijmans medewerking van de gemeente. In juni 2024 stelde de gemeenteraad een Nota van Uitgangspunten vast voor circa 560 woningen. Momenteel werkt Heijmans aan een stedenbouwkundig plan en de voorbereidingen voor een wijziging van het bestemmingsplan. De opdracht betreft de begeleiding van dit traject.
Planning IJsseloevers:
Q1 2025: Stedenbouwkundig plan vaststellen
Q2 2025: Overeenkomst sluiten
Q2 2025: Start Omgevingsplanprocedure
Q4 2025: Besluitvorming Omgevingsplan
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 7 jaar werkervaring als projectmanager in de afgelopen 10 jaar
2. Eigen mobiele telefoon en laptop/iPad meenemen voor zakelijk gebruik
3. Afgeronde opleiding op WO-niveau
Gunningscriteria
4. Minimaal 7 jaar werkervaring als projectmanager binnen een gemeentelijke instelling (30 punten)
5. Ervaring met woningbouwprojecten van meer dan 100 woningen (15 punten)
6. Ervaring met projectmethodieken als Projectmatig Werken en Prince II (15 punten)
7. Minimaal 2 jaar ervaring met complexe binnenstedelijke gebiedsontwikkeling, samenwerking met meerdere partijen, aanbestedingsprocedures en planologische procedures (20 punten)
Competenties
- Samenwerken
- Organiseren en delegeren
- Adviserend
- Resultaatgericht
- Inzicht in bestuurlijke verhoudingen
- Teamspeler
- Directe communicatie
- Overtuigend en creatief
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 11 conform de CAO van de opdrachtgever.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, minimaal twee referenties
Werkdagen
Maandag tot en met vrijdag
Planning
Gesprekken zijn op maandag 6 januari 2025 tussen 09.00 en 12.00 uur. Kandidaten worden uiterlijk donderdag 12 december 2024 geïnformeerd.
Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist
- Gemeente faciliteert geen mobiele apparatuur
- Reactietermijn: Tot donderdag 19 december 2024, 09.00 uur