Projectleider aanbesteding en implementatie Burgerzaken

Logo van Gemeente De Bilt, met gestileerde groene tekst en een afbeelding van een groene boom met een gele cirkel erachter.

Aanvraagnummer: 1335
Organisatie: Gemeente de Bilt
Locatie: Bilthoven
Uren per week: 24-36 per week
Tarief: €115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie

De gemeenten De Bilt, Baarn, Bunnik, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (lees: Deelnemers) werken samen aan hun informatievoorziening (IV). Gezamenlijk leveren zij dienstverlening aan ca 200.000 inwoners. De organisaties zijn gezamenlijk eigenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Regionale ICT Dienst (RID). De RID voorziet in een werkende infrastructuur en ICT-oplossingen.

De samenwerking op het gebied van informatievoorziening is georganiseerd in het Programma IV. Dit Programma IV heeft tot doel om de onderlinge IV-samenwerking te verbeteren èn uitvoering te geven aan de projecten op het gebied van informatievoorziening. Deze projecten richten zich op
(1) kaders en strategie voor informatievoorziening;
(2) applicatieharmonisatie;
(3) informatiebeveiliging.

Voor het onderdeel applicatieharmonisatie wordt een projectleider voor de aanbesteding en de start van de implementatie van de applicatie Burgerzaken gezocht.

Opdracht

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het succesvol aanbesteden en implementeren van de applicatie burgerzaken binnen de gemeenten Baarn, Bunnik en Wijk bij Duurstede. Je werkt nauw samen met verschillende stakeholders, waaronder interne teams, externe leveranciers en gemeentelijke partners, om ervoor te zorgen dat de projectdoelstellingen worden behaald binnen de gestelde tijdlijnen en budgetten.

Zoals het er nu voor staat, gaan direct na de gunning drie gemeenten van start, namelijk de gemeenten Baarn, Bunnik en Wijk bij Duurstede. Begin volgend jaar starten nog eens drie andere gemeenten binnen de regionale samenwerking met de implementatie van de burgerzakenapplicatie. Dit betekent dat je voor de implementatie tegelijkertijd met minstens drie gemeenten aan de slag gaat.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van burgerzaken bij de lokale overheid;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

4. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, bedrijfskunde, informatiekunde (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de ondersteuning van grootschalige (software) projecten en/of projecten van informatiekundige aard (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsprojecten (30 punten);
7. Certificeringen op het gebied van Prince 2, IPMA PMO / D;  kennis van Scrum / Agile methodieken (10 punten);
8. Maximaal uurtarief van € 115,- excl. BTW/ incl. reiskosten woon-werk, werk-werk verkeer , parkeerkosten en fee Flextender (20 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024 (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 mei 2024 van 10:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 16 mei 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.