Projectleider Asielopvang & Huisvesting

Logo van gemeente vijfheerenlanden met de naam in kleurrijke verticale letters gerangschikt in drie rijen.

Aanvraagnummer: 4038
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Vijfheerenlanden
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie onderdeelDe gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

OpdrachtDe gemeente Vijfheerenlanden heeft zich als doel gesteld dat er binnen 5 jaar duurzame huisvesting gerealiseerd is voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en overige bijzondere doelgroepen zodat meebewogen kan worden met de maatschappelijke opgave. Hiervoor is binnen de staande organisatie een projectteam gerealiseerd om de uitdagende opgave die er ligt projectmatig tot uitvoering te brengen. Het is de taak van de ervaren projectleider om samen met de projectmanager en het projectteam uitvoering te geven aan de realisatie van opvang- en huisvestingsprojecten die invulling geven aan de opgave die er ligt. Daarnaast willen we hetgeen we leren met daarbij de ontwikkelde nieuwe werkprocessen borgen in de organisatie.

Hierbij horen de volgende werkzaamheden:

  • Realiseren van diverse opvang- en huisvestingsprojecten voor asielzoekers, statushouders en Oekraïners binnen de vastgestelde projectkaders;
  • Zorgen voor bestuurlijk draagvlak en verantwoordelijk voor het bestuurlijke besluitvormingsproces en bestuurlijke (voortgang) rapportages;
  • Zorgen voor ambtelijk draagvlak, proces, voortgang en integrale aanpak;
  • Mede zorgdragen voor participatie en communicatie met inwoners;
  • Afstemming met collega's binnen fysiek en sociaal domein;
  • Afstemming met externe partners, o.a. VRU, COA, ODRU;
  • Actieve sparringpartner/adviseur voor collega's binnen het team, bestuurders en extern belanghebbenden.

Vereisten / knock-outcriteria1. Minimaal een afgeronde opleiding HBO Ruimtelijke Ordening, omgevingsmanagement, planologie of vastgoed; 2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met brede bestuurlijke ervaring met het begeleiden van ruimtelijke projecten en/of huisvestingsvraagstukken binnen het Fysiek en/of Sociaal Domein; 3. Aantoonbare werkervaring met het realiseren van politiek gevoelige projecten op het gebied van vluchtelingen; 4. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (van projectinitiatief komen tot een projectplan / businesscase en uiteindelijke realisatie); 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met politieke sensitiviteit voor het doorlopen van een bestuurlijk besluitvormingsproces op dit complexe vraagstuk; 6. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop.

Gunningscriteria7. Aantoonbare ervaring met het vastgoedproces en de daarbij behorende procedures, onderzoeken en vergunningsaanvragen (ligt dit duidelijk toe in het cv) (25 punten); 8. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met corporaties, ontwikkelaars en bouwers (ligt dit duidelijk toe in het cv) (30 punten); 9. Aantoonbare werkervaring met de beantwoording van WOO verzoeken (20 punten); 10 Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke stukken, zoals college- en raadsvoorstellen (25 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent stressbestendig en beschikt over een gezonde dosis creativiteit;
  • Je hebt lef, daadkracht en een kritische maar constructieve opstelling.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals1

CV-eisenMaximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

PlanningDe gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024, van 10.00-13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.